آخرین اخبار
برنامه هفتم توسعه بالاخره تقدیم مجلس شد؛

برنامه هفتم توسعه می‌تواند سکوی پرش باشد/ از نقاط ضعف نباید غافل شویم

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس گفت: برنامه هفتم توسعه امروز بالاخره از سوی ریاست محترم جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. وی با اشاره به تجربیات مجلس در برنامه‌های قبلی توسعه، تاکید کرد: ما باید از برنامه‌های گذشته درس […]

اشتراک گذاری
۲۹ خرداد ۱۴۰۲
کد مطلب : 3359

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس گفت: برنامه هفتم توسعه امروز بالاخره از سوی ریاست محترم جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

وی با اشاره به تجربیات مجلس در برنامه‌های قبلی توسعه، تاکید کرد: ما باید از برنامه‌های گذشته درس بگیریم و از آن تجربیات که در برنامه‌های قبلی مبنا قرار گرفته استفاده کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از این تجربیات این است که باید به صورت واقعی به اقتصاد ایران نگاه کنیم تصریح کرد: ما باید به تهدیدها ،فرصتها و مشکلات پیرامون اقتصاد ایران به درستی نگاهی بیاندازیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: یکی از مواردی که کمتر در برنامه ششم به آن توجه شد مسئله تحریم بود، اما بعداً مشاهده کردیم که پیرو مسئله تحریم بخش زیادی از احکام معطل می ماند و درصد تحقق برنامه ناچیز می شود.

طغیانی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه مقداری ایده‌آلی دیده شده بود، اظهار کرد: در مجلس یازدهم مهم‌ترین مسئله این است که به صورت واقعی به برنامه های توسعه نگاه شود و براساس این نگاه به شوک ها و تکانه های اقتصادی توجه شود.

وی تاکید کرد: ما در برنامه هفتم باید نگاهمان بر این اساس باشد که چالش های اقتصاد کشور برطرف و زیرساخت های ضعیف را تقویت کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما از سند چشم انداز ۲۰ ساله عقب افتاده ایم بیان کرد: این مسئله ناشی از فشارهای اقتصادی دهه ۹۰ بوده است. ما یک فرصت خوبی داریم تا با تاخیر دو الی سه ساله بتوانیم عقب ماندگی های مان را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت های موجود در این بخش وجود دارد ادامه داد: قطعا این مسئله می‌تواند در برنامه هفتم توسعه به عنوان یک سکوی پرش مورد توجه قرار گیرد.

طغیانی در ادامه بیان کرد: توفیق در برنامه هفتم توسعه مستلزم این است که واقعاً به سمت یک سری نقاط قوت و فرصت‌های جدید برویم.

وی تاکید کرد: همه مسائل کشور به ویژه مسائل اقتصادی را نمی شود در مدت زمان ۵ سال و در برنامه هفتم توسعه برطرف کرد اما اگر بر روی مسائل اهرمی تمرکز کنیم می توانیم اتفاقات بزرگی را در اقتصاد کشور رقم بزنیم و این یک رویکرد، موفقیت آمیز است.

وی تاکید کرد : معمولاً فضا در دولت ها و مجالس بر این مبنا بوده که پیرو برنامه های توسعه ای همه مسائل کشور را برطرف کنند. بنابراین اگر از رویکرد تمرکز بر روی برخی موضوعات دور نشویم ،می توانیم آینده خوبی را برای توفیق برنامه هفتم رقم بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *