آخرین اخبار
چالش‌های مسئولیت اجتماعی در ایران

نگاه صدقه‌ای یکی از چالش‌های مهم در اقتصاد کشور است.

دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلام در نشست همایش ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه اقتصاد بیان کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی نگاهی با عنوان نگاه صدقه ای وجود دارد که یکی از چالش های مهم است و اساسا برای محاسبه‌ی آن قانون نداریم. وی در رابطه با چالش های موجود در […]

اشتراک گذاری
۲۷ مهر ۱۴۰۲
کد مطلب : 3420

دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلام در نشست همایش ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه اقتصاد بیان کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی نگاهی با عنوان نگاه صدقه ای وجود دارد که یکی از چالش های مهم است و اساسا برای محاسبه‌ی آن قانون نداریم.

وی در رابطه با چالش های موجود در حوزه مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: چالش دیگر در این حوزه دخالت سیاسی در فعالیت های اجتماعی شرکت ها است، به این صورت که کسانی که نفوذ اجتماعی دارند در این حوزه دخالت کرده و با فشار سیاسی در پروژه‌هایی که خودشان صلاح می‌دانند، هزینه می‌کنند که نتیجه این موضوعات کاهش سرمایه اجتماعی است.

یکی دیگر از چالش هایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی وجود دارد این است که بعضی از شرکت ها برای انجام مسئولیت اجتماعی خود به سمت پولشویی از طریق تأسیس مؤسسات خیریه حرکت می کنند. و عملا مشخص نیست در این حوزه چه مقدار هزینه واقعی انجام می‌شود.

چالش دیگر عدم توجه به مشکلات محیط پیرامون شرکت‌های بزرگ است. در واقع یکی از اهداف مسئولیت اجتماعی، رفع مشکلاتی است که آن شرکت برای محیط پیرامون خود درست کرده و باید با صرف هزینه، این کاستی‌ها جبران شود اما عملا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث قانون توقعمان این است که شفافیت در هزینه ها ایجاد شود، گفت: نکته مهم در این رابطه این است که قانون به نحو احسن اجرا شود. همچنین قانهون ما را به سمتی ببرد که همه محاسبه کنند که چقدر در حوزه مسئولیت اجتماعی باید هزینه کنند که این موارد باید در پیش نویس قانون مسئولیت اجتماعی شرکت ها لحاظ شود.

دکتر طغیانی در پایان سخنانش گفت: موضوع مهم دیگر در حوزه مسئولیت اجتماعی کنترل و نظارت است که باید مردمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *