آخرین اخبار
طغیانی:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی مانع توسعه کشاورزی در مناطق مستعد می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی عملا مانع توسعه بخش کشاورزی در مناطق مستعد می‌شود. با وجود این تفاسیر، این نگاه که در کشورمان با چالش تأمین مسکن مواجه هستیم و به همین خاطر می‌توان اراضی کشاورزی را به مسکونی تبدیل کرد، اشتباه است.
اشتراک گذاری
۰۹ آبان ۱۴۰۲
منبع : روزنامه اصفهان زیبا
کد مطلب : 3466

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید به‌صورت خطی به مسئله تبدیل اراضی مستعد کشاورزی به واحدهای مسکونی نگاه کرد. هرکدام از این بخش‌ها، یعنی بخش کشاورزی و مسکن چالش‌های مخصوص خودشان را دارند. تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی عملا مانع توسعه بخش کشاورزی در مناطق مستعد می‌شود. با وجود این تفاسیر، این نگاه که در کشورمان با چالش تأمین مسکن مواجه هستیم و به همین خاطر می‌توان اراضی کشاورزی را به مسکونی تبدیل کرد، اشتباه است.

وی افزود: به‌طورقطع تبدیل اراضی که آب دارند یا خاکشان برای کشاورزی مستعد است یا از مختصاتی برخوردارند که این زمین‌ها را مستعد فعالیت کشاورزی می‌کند، به هر نوع فعالیت اقتصادی دیگری اعم از فعالیت صنعتی، خدماتی، سکونتی و… جای تردید دارد؛ چون به تولید محصولات غذایی در کشورمان ضربه می‌زند و امنیت غذایی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مناطق شمالی کشور تبدیل اراضی کشاورزی به ویلاها و مجموعه‌های مسکونی اتفاق می‌افتد و این جای تأسف است که مناسب‌ترین اراضی کشور در بخش کشاورزی که فاصله کمی تا دریا دارند، در حال تغییر کاربری و تبدیل به ویلا و مسکن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *