آخرین اخبار
افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان

سرمایه گذاری 22 هزار میلیاردی در حوزه دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، گزارشی درباره اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان و فعالیت‌های دانش‌بنیانی در کشور ارائه کرد. وی ادامه داد: طبق گزارش معاون علمی […]

اشتراک گذاری
۲۸ فروردین ۱۴۰۲
کد مطلب : 3292

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، گزارشی درباره اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان و فعالیت‌های دانش‌بنیانی در کشور ارائه کرد.

وی ادامه داد: طبق گزارش معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1400 نسبت به سال 1401 افزایش داشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور همچنین در این جلسه اذعان داشت که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور به 8 هزار و 250 شرکت رسیده است.

وی بیان کرد:همچنین طبق گزارش معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، سطح فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به 480 هزار میلیارد تومان رسیده است.

طغیانی با اشاره به طرح مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و بیان آن از سوی مسئولین حاضر در جلسه، گفت: تهیه آمار در فروش محصولات، بدین صورت که چه مقدار از فروش‌های صورت گرفته فناورانه و چه مقدار در سایر حوزه‌هاست، از جمله مشکلات این شرکت‌ها بوده که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرجمع سرمایه‌گذاری‌ها براساس بندهای مختلف قانون جهش تولید دانش‌بنیان، بیان کرد: طبق اعلام مسئولین سرجمع این سرمایه‌گذاری‌ها برای سال 1402 حدود 22 هزار میلیارد تومان است که عددی قابل توجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *