آخرین اخبار
سخنگوی کمیسیون اقتصادی؛

تسهیل سرمایه گذاری در اولویت وزارت اقتصاد و دارایی

به گزارش بازار، مهدی طغیانی، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی با دستور بررسی برنامه های وزارت اقتصاد و امور دارایی پیرو تحقق شعار سال برگزار شد. وی تصریح کرد: وزیر اقتصاد و امور دارایی به همراه جمعی از معاونین این وزارتخانه اعم از رئیس کل گمرک، رئیس سازمان […]

اشتراک گذاری
۱۶ فروردین ۱۴۰۲
کد مطلب : 3279

به گزارش بازار، مهدی طغیانی، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی با دستور بررسی برنامه های وزارت اقتصاد و امور دارایی پیرو تحقق شعار سال برگزار شد.

وی تصریح کرد: وزیر اقتصاد و امور دارایی به همراه جمعی از معاونین این وزارتخانه اعم از رئیس کل گمرک، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون بانکی و بیمه ای وزیر اقتصاد، معاون اقتصادی و معاون امور مجلس در این جلسه حاضر شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در این جلسه درباره رویکرد مجموعه های ذیل وزارت اقتصاد در راستای تحقق شعار سال و موضوعات مربوط به گمرک، خصوصی سازی ، مولد سازی، سیاست گذاری اقتصادی و همچنین بازار سرمایه بحث تبادل نظر صورت گرفت.

طغیانی بیان کرد: در این جلسه تاکید وزیر اقتصاد و امور دارایی بر مبنا بود که در سال جاری برای موضوع انتظام بخشی به نظام مالی دولت و به ویژه بحث کنترل تورم باید سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی هر طور شده تکمیل شود این درحالی است که این سامانه باید بهار سال ۱۴۰۰ تکمیل می شد اما قرار است با بیش از دو سال تاخیر، شهریور امسال به پایان برسد.

وی با اشاره به بررسی موضوع تامین مالی شرکت های غیر دولتی در این جلسه، بیان کرد:همواره دسترسی شرکت های مذکور به بورس دچار مشکل بود لذا مسئولین وزارت اقتصاد در این جلسه تاکید کردند که برنامه ای برای تسهیل تامین مالی این شرکت ها دارد تا نهایتا با این روش رشد تولید محقق شود.

طغیانی بیان کرد:همچنین در راستای جبران کسری سرمایه گذاری و نرخ منفی سرمایه گذاری قرار است مسیر سبز سرمایه گذاری در این وزارتخانه تعریف شود تا افرادی که می خواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند تشویق شوند، لذا معاونت اقتصادی برنامه های را در زمینه معدن ، صنعت و تسهیل دسترسی به زیر ساخت ها و حل مشکلات کسب و کارها مدنظر قرار داده است.

این نماینده مجلس درباره جمع بندی حاصل شده پیرو این جلسه گفت: در مجموع جمع بندی کمیسیون بر این مبنا بود که بتواند برنامه عملیاتی وزارت اقتصاد را پیرو تحقق شعار سال دریافت کند تا این برنامه در طول سال رصد شود. ان شاءالله کمیسیون اقتصادی در سال جاری در موضوع تورم و نقدینگی و حوزه بدهی های دولت جلسات مستمر نظارتی خواهد داشت . همچنین کمیسیون در سال جاری در زمینه تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری و موانع پیش روی آنها،حتما کار نظارتی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به بررسی موضوع قانون مبارزه با پولشویی و موضوع حکمرانی ریال در جلسه فوق، بیان کرد: در حال حاضر قانون مبارزه با سوداگری بخشی از کاستی ها در زمینه قانون مبارزه با پولشویی را برطرف می کند اما با همین قانون مبارزه با پولشویی هم می شود بخش زیادی از توقعات را برآورده کرد.

طغیانی بیان کرد: همچنین در این جلسه تاکید شد تا طرح هایی نهایی شده مجلس به مانند طرح اصلاح بازار سرمایه، اصلاح قانون گمرک و اصلاح قانون بانک مرکزی با کمک وزارت اقتصاد جمع بندی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *