آخرین اخبار

️نباید نگاه تک مجهولی نسبت به حل مشکلات داشت!

دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم شریف اصفهان در شامگاه چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران با اشاره به قطعی مکرر برق و علت آن اظهار داشت: 🔹️نباید نگاه تک مجهولی نسبت به حل مشکلات داشت که متاسفانه آفت امروزه جامعه ما شده است در حالی است که عوامل مختلفی در همین مسئله برق تأثیرگذار […]

اشتراک گذاری
۲۱ تیر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2663

دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم شریف اصفهان در شامگاه چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران با اشاره به قطعی مکرر برق و علت آن اظهار داشت:

🔹️نباید نگاه تک مجهولی نسبت به حل مشکلات داشت که متاسفانه آفت امروزه جامعه ما شده است در حالی است که عوامل مختلفی در همین مسئله برق تأثیرگذار است.
🔸️مشترکان برق کشور حدود ۳۸ میلیون نفر هستند و برق خوشبختانه همگانی شده اما ظرفیت تولید برق ما ۸۵ هزار مگاوات است درحالی که در برنامه ششم توسعه باید به ۱۰۰ هزار مگاوات افزایش می‌یافت.
🔹️رشد تولید برق در ۱۰ ساله گذشته افت کرده است یعنی در این بازه زمانی رشد تولید برق سه درصد افزایش داشته در حالی که مصرف برق بطور میانگین در ۱۰ سال گذشته حدود هفت درصد رشد داشته است.
🔹️تلفات شبکه برق در کشور بالا نیست اما از میانگین دنیا بالاتر است و حدود ۹.۸ درصد است که تقریباً ۹ درصد در طول شبکه انتقال به گرما تبدیل می‌شود و هدر می‌رود و این مقدار در چین حدود پنج درصد است؛ برای اینکه تلفات شبکه کم شود حداقل پنج هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری کنیم.
💢 برای اینکه برق خانگی قطع نشود برق #تولید را قطع کردیم و بخشنامه دادند که در سال پشتیبانی از تولید ۲۰ درصد تولید را کم کنیم!!
🔸️بخش خصوصی به دلیل نبود صادرات انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری ندارد و مطالبات آنها هم به موقع پرداخت نمی‌شود، در برنامه ششم نیز درج شده که دولت نباید در تولید برق ورود پیدا کند که متاسفانه انگیزه سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی را هم از بین برده است.

⚠️برای مشاهده متن خبر لینک زیر را کلیک نمایید👇
🌐mehrnews.com/xVFVz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *