آخرین اخبار

سالانه تولید خودروی کشور ۹٠٠ هزار واحد است و نیاز کشور هم همین مقدار است اما موقع ثبت نام مثلا ۴ میلیون نفر به سایت مراجعه می‌کنند!

✅ دکتر مهدی طغیانی عصر روز پنج‌شنبه در قرارگاه شهید احمدی روشن اظهار داشت: 🔹️سالانه تولید خودروی کشور ۹٠٠ هزار واحد است و نیاز کشور هم همین مقدار است اما موقع ثبت نام مثلا ۴ میلیون نفر به سایت مراجعه می‌کنند، آیا تمام این افراد متقاضی واقعی هستند؟ بنابراین خودرو هم از مواردی است که […]

اشتراک گذاری
۲۱ تیر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2659

✅ دکتر مهدی طغیانی عصر روز پنج‌شنبه در قرارگاه شهید احمدی روشن اظهار داشت:

🔹️سالانه تولید خودروی کشور ۹٠٠ هزار واحد است و نیاز کشور هم همین مقدار است اما موقع ثبت نام مثلا ۴ میلیون نفر به سایت مراجعه می‌کنند، آیا تمام این افراد متقاضی واقعی هستند؟ بنابراین خودرو هم از مواردی است که نیاز به مالیات بر عایدی سرمایه دارد.

🔸️سه محور آماده کردن بستر(آسان سازی دریافت مجوز کسب و کار، حذف قواعد زائد و…)، ثبات در بازار و قوانین و اصلاح قوانین به شکلی که سوق دهنده به سوی تولید باشند از ماموریتهای مهم مجلس است.

🔹️از بین حلقه‌های مهم اقتصادی، نظام مالیاتی اهمیت خاصی دارد و دارای اهداف مختلفی است از جمله: تامین منابع دولت و بازتوزیع ثروت در جامعه از طریق مالیات توزیعی (با مالیات بر ثروت و درآمد از ثروتمندان مالیات می‌گیریم و با یارانه به نیازمندان می‌دهیم) و همچنین مالیات‌های هدایتی که هدف آن‌ها کسب درآمد نیست بلکه هدفشان جریمه کردن و نوعی قاعده گذاری برای حرکت به سمت تولید است.

🔸️در قرآن کریم از «کنز» بسیار نهی شده‌ است و اشاره می‌کند به کسانی که به جمع کنز می‌پردازند و در راه خدا انفاق نمی‌کنند؛ انفاق در معنای خاص به معنی کمک به مستحق و در معنای عام به معنی خرج کردن است و علامه از انفاق به خرج کردن در راه خدا برای مردم یاد می‌کند؛ در زمان ما چه بسا انفاق خرج کردن در راه تولید است، چرا که فرد می‌تواند از آن صرف نظر کند اما با انفاق این ثروت از مسیر نادرست وارد مسیر صحیح اقتصادی می‌شود.

⚠️برای مشاهده متن خبر لینک زیر را کلیک نمایید👇
🌐http://fna.ir/2hlbb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *