آخرین اخبار

پایان سیطره دولت بر بانک مرکزی با تصویب طرح قانون بانک مرکزی/ نباید از نقش بانک‌ها در افزایش تورم غافل شویم.

📌 مهدی طغیانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تصویب طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: 🔹️طرح اصلاح قانون بانک مرکزی با اعطای یک استقلال نسبی به رئیس کل بانک مرکزی، این نهاد را از سیطره دولت خارج و مشکلات مهم اقتصادی را بر طرف خواهد کرد. 🔸️تمامی صاحب‌نظران […]

اشتراک گذاری
۱۷ تیر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2638

📌 مهدی طغیانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تصویب طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت:

🔹️طرح اصلاح قانون بانک مرکزی با اعطای یک استقلال نسبی به رئیس کل بانک مرکزی، این نهاد را از سیطره دولت خارج و مشکلات مهم اقتصادی را بر طرف خواهد کرد.

🔸️تمامی صاحب‌نظران اقتصادی پدیده تورم و افزایش نقدینگی را به موضوع کسری بودجه و تحریم‌های ظالمانه ارتباط می‌دهند؛ اما از تأثیر عملکرد برخی نهادها نظیر بانک مرکزی که وابستگی شدیدی به دولت دارد غافل می‌شوند.

🔹️رئیس کل بانک مرکزی امکان سیاست‌گذاری مستقل و یا نیمه مستقل در حوزه پولی و بانکی را ندارد و قانون او را کاملاً تحت سیطره تصمیمات دولت تعریف می‌کند. اگر رئیس کل از اجرای تصمیم رئیس جمهور خودداری کند، به راحتی و با ارسال یک ابلاغیه از سمت خود عزل می‌شود.

⚠️برای مشاهده متن خبر لینک زیر را کلیک نمایید👇
🌐http://fna.ir/2gbpw

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *