آخرین اخبار

تشکیل کارگروه بررسی فرآیند صدور مجوزات و پاسخ استعلامات حوزه معادن استان

در نشست تسهیل وتسریع صدور مجوزات حوزه معادن مصوب شد: ‌ ✅ تشکیل کارگروه بررسی فرآیند صدور مجوزات و پاسخ استعلامات حوزه معادن استان ‌ 🔸️در نشست تسهیل صدور مجوزات و پاسخ استعلامات حوزه معادن توسط دستگاه های اجرایی مصوب شد تا کارگروهی بمنظور پیگیری امور مربوط به معادن با حضور مدیران کل ، معاونین […]

اشتراک گذاری
۱۷ تیر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2633

در نشست تسهیل وتسریع صدور مجوزات حوزه معادن مصوب شد:

تشکیل کارگروه بررسی فرآیند صدور مجوزات و پاسخ استعلامات حوزه معادن استان

🔸️در نشست تسهیل صدور مجوزات و پاسخ استعلامات حوزه معادن توسط دستگاه های اجرایی مصوب شد تا کارگروهی بمنظور پیگیری امور مربوط به معادن با حضور مدیران کل ، معاونین و کارشناسان خبره دستگاه های اجرایی با محوریت کمیسیون معادن اتاق بازرگانی در راستای ارایه پیشنهادات اجرایی حل مسائل این حوزه تشکیل شود.

🔹️در این نشست که با حضور  مهدی طغیانی نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی اموراقتصای استانداری و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه معادن برگزار گردید، مسائل این حوزه با حضور فعالان این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

🔸️نماینده مردم اصفهان با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوع مانع زدایی از تولید بصورت تخصصی و بین دستگاهی، گفت: مبحث مقررات زدایی موضوعی است که نیاز به پیگیری مستمر دارد.
‌‌
🔹️وی افزود: موانع و مشکلات حوزه معادن اگر مربوط به قانون و ایرادات آیین نامه ها و دستورالعمل ها باشد از طریق هیات مقررات زدایی قابل پیگیری است.

🔸️نماینده مجلس شورای اسلامی، تشکیل شرکت های قدرتمند معدنی را در اهلیت سنجی متقاضیان پروانه بهره برداری راهگشا دانست و بر نظارت کل فرآیند به جای صرفا کنترل مجوزدهی تاکید کرد.

🔹️طغیانی تصریح کرد: سیاست گذاری حاکمیتی معادن توسط دستگاه های گوناگونی صورت می گیرد و مسائل و تعارضات میان این دستگاه ها باید در شورای برنامه ریزی استان مطرح و بررسی شود.

🔸️عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از لزوم توجه به اصلاح آینده نگر ، اصلاح رویه ها و فرآیندها با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، در نظرگرفتن تجارب موفق کشورهای مختلف در تسهیل و کنترل فعالیت معادن ، سخن گفت و همچنین بر تشکیل کارگروه اصلاح رویه های اداری معادن برای رسیدگی به مسایل حوزه معادن با حضور نمایندگانی از دستگاه های دولتی با محوریت اتاق بازرگانی تاکید کرد.

🔹️در پایان این جلسه مقرر شد تا کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوط به حوزه استعلامات و مجوزات معادن با محوریت اتاق بازرگانی برای تسریع و تسهیل شرایط تشکیل گردد.‌

🌐 https://www.instagram.com/p/CQ3FPfGsJoJ/?utm_medium=copy_link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *