آخرین اخبار

مهار تورم باید اولین اولویت دولت جدید باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد؛ مهار تورم باید اولین اولویت دولت جدید باشد. 🔹مردم یک سری مشکلات معیشتی روزمره و مقطعی دارند که دولت جدید باید در کوتاه‌مدت برای حل یا کاهش آنها برنامه‌ریزی کند. تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم با قیمت مناسب از جمله مواردی است که باید دولت جدید در کوتاه‌مدت برای […]

اشتراک گذاری
۰۵ تیر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2585

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد؛
مهار تورم باید اولین اولویت دولت جدید باشد.
🔹مردم یک سری مشکلات معیشتی روزمره و مقطعی دارند که دولت جدید باید در کوتاه‌مدت برای حل یا کاهش آنها برنامه‌ریزی کند. تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم با قیمت مناسب از جمله مواردی است که باید دولت جدید در کوتاه‌مدت برای آنها برنامه‌ریزی کند.

🔸یارانه‌ای بودن کالاهای اساسی، فضایی را برای احتکار یا قاچاق آنها و در نتیجه تقاضای نامحدود برای آنها فراهم کرده است، بنابراین در این زمینه، نیازمند یک سیستم توزیع دقیق برای مدیریت بازار هستیم.

🔹کسری بودجه دولت، مشکلات نظام بانکی، مالیاتی، بودجه‌ریزی و توزیع کالا در کشور از مسائل زیرساختی و اساسی است که نیازمند برنامه‌ریزی طولانی‌مدت هستند.
🔸امسال پیش‌بینی جهش در نرخ ارز را نداریم زیرا از نیمه دوم سال گذشته، در ارزآوری به ثبات رسیدیم و این ثبات در ارزآوری، تضمین‌کننده ثبات بازار ارز خواهد بود.
🔹باید یارانه هدفمندی، معیشتی و حمایتی پرداخت شود البته این موارد را باید به کمک «سامانه جامع رفاه ایرانیان» ادغام کرد تا به‌صورت هدفمندتر و دقیق‌تر به مستحقان واقعی آن برسد زیرا الان حداقل 10 تا 20 درصد از کسانی که یارانه می‌گیرند، نیازمند آن نیستند اما در مقابل، اقشار نیازمند بعضاً از حداقل یارانه آشکار برخوردار نیستند و از یارانه‌های پنهان نیز کاملاً محروم هستند.
🔸دولت جدید نباید گرفتار مسائل روزمره شود چراکه مسائل روزمره زاییده مسائل ریشه‌ای کشور هستند و اگر ریشة این مسائل حل شود، مسائل روزمره هم حل خواهند شد.
🔹اگر بخواهیم مسائل اقتصاد کشور به‌صورت اساسی حل شود باید دولت جدید و منتخب، یک تیم اقتصادی یکدست و منسجم داشته باشد تا بتواند با برنامه‌ریزی و همکاری مشکلات اقتصادی را حل کند.
www.irna.ir/news/84380251/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *