آخرین اخبار

برخی انتقادها از طرح مالیات ستانی از عایدی بر سرمایه ناشی از بی‌اطلاعی است.

🔸️ طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای تنبیه افرادی طراحی شده که سرمایه‌هایشان را نه در راستای منافع عمومی بلکه به سمت سوداگری و سفته‌بازی هدایت می‌کنند.. ‌ 🔹️ در حال حاضر از افرادی که با مشقت فراوان سرمایه خودشان را در تولید هزینه کردند ۲۰ درصد مالیات بر عملکرد گرفته می‌شود اما از فردی […]

اشتراک گذاری
۰۵ تیر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2508

🔸️ طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای تنبیه افرادی طراحی شده که سرمایه‌هایشان را نه در راستای منافع عمومی بلکه به سمت سوداگری و سفته‌بازی هدایت می‌کنند..

🔹️ در حال حاضر از افرادی که با مشقت فراوان سرمایه خودشان را در تولید هزینه کردند ۲۰ درصد مالیات بر عملکرد گرفته می‌شود اما از فردی که زمین تهیه کرده و بدون ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده با هدف کسب سود رها کرده است، مالیاتی اخذ نشده بلکه تشویق به سفته‌بازی و سوداگری نیز می‌شود.

🔸️ مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگران را تنبیه کرده و سرمایه آنها را به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد سوق می‌دهد، خریدوفروش عادی مردم در آستانه مصرفی آنها لحاظ شده و مشمول مالیات نمی‌شوند.

🔹️ اگر برخی کارشناسان پیشنهاد و یا نقدی به این طرح دارند، می‌توانند نکات خودشان را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال کرده تا مورد بررسی قرار بگیرد و کمیسیون اقتصادی مجلس از پیشنهاد و انتقاد کارشناسان استقبال می‌کند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *