آخرین اخبار

منتخب ریاست‌جمهوری با یک تیم یکدست و انقلابی و رصد کل زنجیره اقتصادی کشور می‌تواند مشکلات را حل کند.

️ مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چگونگی ورود سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به میدان اقتصادی کشور اظهار داشت: منتخب ریاست‌جمهوری با یک تیم یکدست و انقلابی و رصد کل زنجیره اقتصادی کشور می‌تواند مشکلات را حل کند. تغییر راننده بخشی از مشکلات رفع می‌شود. ‌ 🔹️ شرایط اقتصادی ایران مانند خودرویی […]

اشتراک گذاری
۰۲ خرداد ۱۴۰۰
کد مطلب : 2464

️ مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چگونگی ورود سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به میدان اقتصادی کشور اظهار داشت: منتخب ریاست‌جمهوری با یک تیم یکدست و انقلابی و رصد کل زنجیره اقتصادی کشور می‌تواند مشکلات را حل کند. تغییر راننده بخشی از مشکلات رفع می‌شود.

🔹️ شرایط اقتصادی ایران مانند خودرویی با راننده نابلد و دارای مشکلات فنی است که با تغییر راننده بخشی از این مشکلات رفع می‌شود و نیاز به اصلاحات ساختاری است.

🔸️ تا زمانی که مشکلات ساختاری حل نشود، مسائل معیشتی به‌راحتی رفع نمی‌شود بر همین اساس حدود ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی نیاز است تا صادرات رونق پیدا کند و از این طریق ارز ثابت نگه‌داشته شود و یکی از موتورهای تورم خاموش شود.

🔹️ ریشه مشکلات اقتصادی به جز تحریم‌ها، درونی و زیرساختی است که اتفاقاً کفه مدیریت این مشکل سنگین‌تر از تحریم‌هاست.

🔸️ تولیدکنندگان قواعد رقابت حتی در کشورهای همسایه را هم به‌خوبی نمی‌شناسند تا از آن استفاده کنند و وارد رقابت شوند، بنابراین باید در دولت آینده دیپلماسی اقتصادی تقویت شود.‌

📌 ادامه خبر:‌
🌐 https://b2n.ir/z66696

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *