آخرین اخبار

در ۲۰ سال گذشته تولید ۳۶ درصد رشد کرده در حالی که نقدینگی ۱۰ هزار درصد رشد داشته است.

🔹به دلیل ضعف عملکرد بانک مرکزی نقدینگی کشور طی بیست سال گذشته ۱۰ هزار درصد رشد داشته و با اصلاح قانون این بانک می‌توان نقدینگی را در جهت تولید و اشتغال هدایت کرد. 🔸طرح بانکداری اسلامی از حدود ۱۲ سال پیش تاکنون در ادوار مختلف مجلس در حال بررسی بوده است. 🔹مجلس یازدهم با قول […]

اشتراک گذاری
۰۲ خرداد ۱۴۰۰
کد مطلب : 2460

🔹به دلیل ضعف عملکرد بانک مرکزی نقدینگی کشور طی بیست سال گذشته ۱۰ هزار درصد رشد داشته و با اصلاح قانون این بانک می‌توان نقدینگی را در جهت تولید و اشتغال هدایت کرد.
🔸طرح بانکداری اسلامی از حدود ۱۲ سال پیش تاکنون در ادوار مختلف مجلس در حال بررسی بوده است.
🔹مجلس یازدهم با قول پرداختن به مشکلات اقتصادی مردم تشکیل شد، براین‌اساس طرح بانکداری جمهوری اسلامی را با توجه به اذعان اکثر کارشناسان درباره وجود مشکلات جدی در حوزه بانکی و معیوب بودن این حوزه، طرح را در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار داد.
🔸 تولید کشور طی ۲۰ سال گذشته یعنی از سال ۸۰ تا ۹۹ تنها ۳۶ درصد در مجموع رشد کرده اما در مقابل نقدینگی حدود ۱۰ هزار درصد رشد داشته است، در صورتی که بانک مرکزی موظف به حفظ قدرت خرید ریال در کشور طی این سال‌ها بوده است اما نتوانست به‌درستی وظایف خود را انجام دهد.
🔹 ارزش پولی از سال ۱۳۵۱ تا امروز ۳ هزار و سیصد مرتبه ضعیف‌تر شده است و بیانگر این مطلب است که بانک مرکزی وظایف خود را در حوزه کنترل تورم، حفظ قدرت پول ملی، ساماندهی نظام بانکی، نظارت بر بانک‌ها و … به خوبی انجام نداده است.
🔸دولت‌ها همیشه خیالشان بابت جبران کسری بودجه راحت است زیرا می‌دانند که می‌توانند این کسری را از بانک مرکزی دریافت کنند، بنابراین باید قانون بانک مرکزی اصلاح شود.
🔹این‌ مجلس محل اندیشه‌ورزی عالمانه است و ما حتماً پیشنهادهای عالمانه را در طرح قانون بانک مرکزی اعمال خواهیم کرد.

📌 ادامه خبر :
🌐 https://b2n.ir/p03755

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *