آخرین اخبار

نباید با انجام یک توافق، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراموش شود./ حضور آمریکا در منطقه صرفاً برای تعیین یک نخست‌وزیر نیست و قطعاً نیت اقتصادی دارند.

🔹دکتر طغیانی نماینده مردم اصفهان در جلسه با اعضا خانه صنعت و معدن اصفهان با بیان اینکه سهم اصفهان در صنعت کشور قابل‌توجه است و به همین میزان انتظار از اصفهان در گره‌گشایی از مسائل زیاد است، بیان کرد؛ علی‌رغم همه توجه‌ها و شعارها، تولید هنوز در گیر مسائل متعددی است که برخی ناشی از […]

اشتراک گذاری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
کد مطلب : 2396

🔹دکتر طغیانی نماینده مردم اصفهان در جلسه با اعضا خانه صنعت و معدن اصفهان با بیان اینکه سهم اصفهان در صنعت کشور قابل‌توجه است و به همین میزان انتظار از اصفهان در گره‌گشایی از مسائل زیاد است، بیان کرد؛ علی‌رغم همه توجه‌ها و شعارها، تولید هنوز در گیر مسائل متعددی است که برخی ناشی از قانون‌گذاری نادرست و درعین‌حال بخش قابل‌توجهی ناشی از عدم اجرای درست یا سلیقه‌ای است.
🔸نماینده مردم اصفهان با انتقاد از سیاست‌های دولت در طی این سال‌ها گفت؛ متأسفانه بلافاصله بعد از هر توافقی دروازه‌های کشور برای ورود کالاهای خارجی و مصرفی گشوده می‌شود و تولیدکنندگان ایرانی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به فراموشی سپرده می‌شود.
🔹دکتر طغیانی با بیان اینکه ما انتخاب کرده‌ایم رهبر باشیم نه پیرو و تأثیرگذار در دنیا باشیم نه تأثیرپذیر افزود؛ به برکت انقلاب اسلامی این روحیه و خودباوری و استقلال شکل گرفت که باید در بخش‌های اقتصادی بیشتر دیده شود. نماینده مردم اصفهان با انتقاد از دوگانه سازی‌های اخیر توسط وزیر امور خارجه، قدرت را دارای مؤلفه‌های گوناگونی دانست و بیان کرد؛ متأسفانه در این سال‌ها اقتصاد به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت نتوانسته است همپای مؤلفه نظامی‌مان پیشرفت کند و درعین‌حال باید توجه داشت که موفقیت در اعمال قدرت ناشی از این درهم‌تنیدگی مؤلفه‌هاست.
🔸سخنگوی کمیسیون اقتصادی حضور آمریکا و دیگر قدرت‌های بزرگ دنیا در منطقه را تنها دارای بعد نظامی نداست و گفت قطعاً حضور آن‌ها در منطقه صرفاً برای تعیین یک نخست‌وزیر نیست و قطعاً ناشی از نگاه و نیت اقتصادی‌شان نیز هست. دکتر طغیانی با بیان اینکه سیاست یک فشار یک امتیاز نباید اقتصاد را به ورطه سقوط کشاند گفت؛ تا زمانی که نقطه‌ضعف خود یعنی اقتصاد را برطرف نکرده‌ایم و نتوانسته‌ایم تولید متنوع و با ثباتی داشته باشیم، ابزارهای فشار دشمن کارایی خواهد داشت لذا خنثی‌سازی تحریم‌ها به‌مراتب مهم‌تر از برطرف‌کردن تحریم‌هاست.
🔹نماینده مردم اصفهان در پایان‌بر ضرورت حضور مؤثر صنعتگران اصفهانی در بازارهای منطقه تا کید کرد و گفت؛ مجلس اولویت بالایی برای رفع موانع تولید و صادرات قائل است.
🔸در ابتدای این جلسه عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان با بیان اینکه عمده مسائل کشور از جنس مدیریتی است گفت تا زمانی که دولت نقش پررنگی در اقتصاد داشته باشد نمی‌توان آرامش و ثبات را برای بخش خصوصی به ارمغان آورد لذا باید دولت تصدی‌گری خود در اقتصاد را کاهش دهد.
🔹انباشت زیاد قوانین، رانت ناشی از ارز ۴۲۰۰، واردات بی‌رویه باوجود کالای مشابه داخلی، بروکراسی‌های فراوان اداری و گمرکی، رانت فولاد، ضرر قطعه سازان خودرو در پی قیمت‌گذاری‌های دستوری، فقدان نظام ارزیابی و شایستگی مدیران و… مواردی بود که توسط اعضا خانه صنعت و معدن در این جلسه مطرح گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *