آخرین اخبار

درون‌زایی اقتصاد با تولید مستقل و با کیفیت

📌 سخنگوی کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرد؛ 🔸️ از زمان ابلاغ این سیاست کلی یعنی از سال ۹۲ تا امروز متأسفانه حرکت جدی از سوی دولت در این زمینه ندیده‌ایم. مثلاً در همین قضیه گرانی مرغ و تخم‌مرغ و اوضاعی که برای کشور ایجاد شد بایستی قبلا به سمت تولید داخلی نهاده‌ها حرکت […]

اشتراک گذاری
۲۹ فروردین ۱۴۰۰
کد مطلب : 2211

📌 سخنگوی کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرد؛

🔸️ از زمان ابلاغ این سیاست کلی یعنی از سال ۹۲ تا امروز متأسفانه حرکت جدی از سوی دولت در این زمینه ندیده‌ایم. مثلاً در همین قضیه گرانی مرغ و تخم‌مرغ و اوضاعی که برای کشور ایجاد شد بایستی قبلا به سمت تولید داخلی نهاده‌ها حرکت می‌کردیم اما در طول این هشت سال نه تنها به این سمت حرکت نکردیم بلکه روز به روز وابسته‌تر هم شده‌ایم.

🔹️دولت یازدهم و دوازدهم در مواجهه با مسئله تولید، اساساً صورت مسئله را پاک کردند و با یک خوش‌بینی مفرط به مذاکره، به حل مشکلات از این طریق دل بستند در حالی که اصل صورت مسئله، ضعف‌های ساختاری اقتصادی کشور بود.

🔸️بخش عمده‌ای از نخ اکریل مورد نیاز کشور که با آن فرش ماشینی بافته می‌شود، از خارج وارد می‌شود، این در حالی است که ما کارخانه پلی اکریل اصفهان را داریم و این کارخانه می‌تواند تا ۵۰، ۶۰ درصد نیاز کشور در این حوزه را تأمین کند ولی با مشکلات جدی مواجه است.

🔹️در حال حاضر ۳۴ قانون بسیار خوب وجود دارد که بخش زیادی از ظرفیت این قوانین بدون استفاده مانده و به تعبیر دقیق‌تر این قوانین اجرا نشده‌اند که فرصت خوبی برای دولت سیزدهم است.

🔸️تصمیم ما هم در مجلس و به طور خاص کمیسیون‌های اقتصادی در سال جدید این است که نظارت بهتری داشته باشیم تا این قوانین به مرحله اجرایی برسند چراکه متاسفانه اکنون انباشت قوانین داریم گرچه در برخی موارد هم نیاز به اصلاح هست.

⚠️برای مشاهده خبر لینک زیر را کلیک نمایید 👇

mehrnews.com/xV6Qy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *