آخرین اخبار
کارگروه میراث فرهنگی و سازمان‌های متولی

آمادگی حل و فصل مشکل بناهای تاریخی به صورت تک به تک را داریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که موارد را مدیریت استان به صورت تک به تک پیگیری کند ما می‌توانیم فهرستی متشکل از بناهایی که مشکلات بین دستگاهی دارند برای حل و فصل میان معارضین ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
۰۷ دی ۱۴۰۰
کد مطلب : 3004

دکتر مهدی طغیانی در کارگروه میراث فرهنگی و سازمان‌های متولی اظهار داشت: با وجود آنکه دستگاه‌های مختلف سعی بر آن دارند تا وظایف خود را مطابق قانون انجام دهند اما چیزی که در مباحث و موضوعات مختلف همچون میراث فرهنگی از نظر من مسئله است، آن است که موضوع و مبحث مورد نظر با وجود عملکرد سازمان‌ها مطابق قانون حل نشده باقی می‌ماند.

وی با بیان آنکه تجزیه درستی داریم اما در بخش ترکیب که منجر به نتیجه مطلوب می‌شود دچار معضل هستیم، افزود: یکی از شروط حل چنین مسئله‌ای پیگیری است. گویا در معاونت هماهنگی امور استانداری با محوریت میراث فرهنگی تشکیل شده که اگر این موارد با مدیریت حوزه استانی باشد کار با سرعت و سهولت بیشتری پیش می‌رود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر واقعا موضوعات جزئی که در اصفهان بسیار است و باید تک به تک بررسی شود در طی جلسات مستمر در مدیریت استان پیگیری شود، کارها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید، که در این راستا  ما می‌توانیم فهرستی از بناهای تاریخی معطل مانده به معاونت هماهنگی امور عمران استانداری اصفهان ارائه کنیم تا بتوانند گره‌های کور را با دستگاه‌های مختلف و متولی باز کنند.

وی با بیان آنکه به طور مثال کارونسرایی که در منطقه 12 توسط شهرداری به گرمخانه تبدیل شده است مناسب این کار نیست و امکان سرمایه‌گذاری دارد، گفت: متأسفانه هنگامی که موارد رها می‌شود به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. در صورتی که موارد را مدیریت استان به صورت تک به تک پیگیری کند ما می‌توانیم فهرستی متشکل از بناهایی که مشکلات بین دستگاهی دارند برای حل و فصل میان معارضین ارائه دهیم.

 

فراخوانی برای دستگاه‌ها

طغیانی ادامه داد: شاید هر مورد از بناهای تاریخی نیاز به برگزاری چندین جلسه داشته باشد تا بتوان گره از آن باز کرد، اما این تلاش ذی قیمت و قابل توجه است. دفتر ما نیز از ارائه عناوین بناهای تاریخی تحت تملک سازمان‌های مختلف که به لحاظ مشکلات بین دستگاهی معطل و بر زمین مانده استقبال می‌کند و سازمان‌های مختلف می‌توانند عناوین این بناها را لیست شده برای پیگیری مورد به مورد از سوی مدیریت استان به ما ارائه دهند.

وی با بیان آنکه این کار نیاز به تقسیم کار استانی دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد با احکامی خارج از بودجه یا در بودجه قابل حل است. احکامی که نیاز به درآمد مالی نداشته باشد راحت در بودجه تصویب می‌شود اما لازم است که کسی دراین باره جوانب مختلف را سنجیده و حکمی پیرامون آن بنویسد پس از آن می‌توانیم به طور مثال این حکم را ذیل بودجه 1401 قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *