آخرین اخبار

از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان صمت استفاده کنید

مدیرکل سازمان صمت اصفهان در جلسه‌ای با دکتر طغیانی به مسائل و مشکلات این سازمان در استان اصفهان اشاره کرده و گزارشی از فعالیت‌های سه ماه اخیر این سازمان ارائه کرد. در ابتدای جلسه، آقای موفق، مدیرکل سازمان صمت اصفهان، گزارشی از فعالیت‌های 3 ماه اخیر این سازمان ارائه کرد: «یکی از مسائلی که از […]

اشتراک گذاری
۱۵ مهر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2833

مدیرکل سازمان صمت اصفهان در جلسه‌ای با دکتر طغیانی به مسائل و مشکلات این سازمان در استان اصفهان اشاره کرده و گزارشی از فعالیت‌های سه ماه اخیر این سازمان ارائه کرد.

در ابتدای جلسه، آقای موفق، مدیرکل سازمان صمت اصفهان، گزارشی از فعالیت‌های 3 ماه اخیر این سازمان ارائه کرد: «یکی از مسائلی که از ابتدای مدیریت در دستور کار قرار گرفته است، تفویض اختیار امور به اداره کل استان‌هاست. در حوزه صنعت 5 مورد تفویض صورت گرفته است. در حوزه معدن 3 مورد و در حوزه تجارت 4 مورد تفویض اختیار شده است. از شما تقاضا داریم با حمایت خود، کمک کنید تا این تفویض اختیارها بیشتر انجام شود.»

دکتر طغیانی با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:« از این شرکت‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند باید در سازمان استفاده کنید.»

موفق سپس با اشاره به مشکلات استان و کمبود نیروی متخصص در این سازمان گفت: «چارت تشکیلاتی این سازمان با مشکل کمبود نیروی متخصص روبرو است. ما 100 پُست تخصصی خالی داریم که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه توان جذب نیرو نداریم. در حوزه نساجی تنها یک کارشناس متخصص داریم و در حوزه فولاد 2 مهندس متالوژی داریم.»

همچنین با اشاره به معضلات همکاری این سازمان با سازمان منابع طبیعی گفت: «ما 1100 درخواست اکتشافی جدید به این سازمان ارسال کردیم اما تنها 115 پروانه اکتشاف صادر شده است. یعنی تنها 10% موارد تایید شده درحالی که می‌توانستیم با تسریع در فرایند اداری، سرمایه‌گذاران را از دست ندهیم.»

آخرین مسئله‌ای که دکتر موفق در این جلسه بیان کرد، بحث تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذار در حوزه صنعت است: «متاسفانه شهرک‌های صنعتی با سازمان همکاری نمی‌کنند و زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار نمی‌دهند. امیدواریم با پیگیری و حمایت شما این موارد هر چه زودتر مرتفع شود.»

دکتر طغیانی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این سازمان در استان اصفهان و مدیریت آن گفت: «درخصوص مجوزدهی‌ها باید با سازمان‌های مربوطه جلسه مشترک بگذارید و مشکل را رفع کنید. بنده هماهنگ می‌کنم ان‌شاءالله جلسه‌ای بگذاریم تا طرفین حرف‌ها و خواسته‌های خود را بیان کنند و در کار تسهیل شود.»

آقای طغیانی درخصوص مسائل حوزه صنعت ابراز نگرانی کرد و با انتقاد از روند کنونی سازمان گفت: «نباید صنعت اصفهان به سمت استراتژی توسعه کاربر پیش برود بلکه باید به سمت استراتژی استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برویم و با آنها پروژه مشترک بسته و کارهای خود را پیش ببرید.»

ایشان با اشاره به پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی درخصوص قانون اصناف گفت: «هم قانون اصناف و هم قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در دستور کار مجلس بوده و در حال پیگیری است.»

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *