آخرین اخبار

زاینده‌رود، نماد اوج بی‌هنری در مدیریت منابع آبی کشور

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت شفافیت در حوضه زاینده رود، گفت: زاینده رود نماد اوج بی‌هنری مدیریت منابع آبی در وزارت نیرو طی سالیان گذشته است که همه از بالادست تا پایین دست از زاینده رود استفاده می کنند و همه ناراضی هستند. مهدی طغیانی امروز (یکشنبه_۲۸شهریورماه) در دهمین […]

اشتراک گذاری
۲۸ شهریور ۱۴۰۰
کد مطلب : 2748

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت شفافیت در حوضه زاینده رود، گفت: زاینده رود نماد اوج بی‌هنری مدیریت منابع آبی در وزارت نیرو طی سالیان گذشته است که همه از بالادست تا پایین دست از زاینده رود استفاده می کنند و همه ناراضی هستند.

مهدی طغیانی امروز (یکشنبه_۲۸شهریورماه) در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح موضوع آب از سوی اعضای شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: موضوع آب اصفهان پیچیده شده و جوانب مختلفی دارد. در یکسال گذشته تقسیم کاری انجام دادیم و گفتیم عَلم باید دست دو نماینده استان باشد و بقیه حمایت کنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دو عَلَم دار گرفتاری های فراوانی داشتند.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر و با استقرار دولت جدید، قرار شد روی موضوع آب فکر کنیم و به یک فهرست اقدام برسیم، گفت: قانون و مقررات و مصوبات به اندازه کافی داریم، اما برنامه عملیاتی می خواهیم که شاخصه های مختلفی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شفافیت را مهم ترین موضوع در حوضه زاینده رود دانست و افزود: در حال حاضر همه از زاینده رود استفاده می کنند و همه ناراضی هستند، این موضوع اوج بی هنری مدیریت منابع آبی کشور در سال های گذشته را نشان می دهد که از بالادست تا پایین دست همه ناراضی هستند.

طغیانی با بیان اینکه کل‌ مساحت فضای سبز اصفهان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است، گفت: این در حالی است که در بالادست چندین هزار هکتار توسعه باغات را داریم ‌به همین دلیل بر شفافیت در حوضه زاینده رود تاکید داریم. همچنین تثبیت مالکیت بهره برداری، ایجاد بازار حقوق آب، توزیع عادلانه و تأمین آب از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی همچنین با تاکید بر شناسایی چشمه های آلایندگی در قطب های صنعتی اصفهان، تصریح کرد: آلودگی هوای اصفهان باید در اولویت قرار گیرد، در حالی که متاسفانه بودجه آلودگی اصفهان امسال صفر است. در این زمینه توافقی صورت گرفته که نیمی از همه هزینه‌های سامانه رصد و پالایش آلودگی هوای اصفهان را شرکت شهرک های صنعتی استان پرداخت کند تا چشمه آلاینده را در هر لحظه شبانه روز نشان دهد و در لحظه با آن برخورد شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به وضعیت میراث اصفهان و اهمیت توجه ویژه به آن اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت های ما توسعه گردشگری و شرکت‌های دانش بینان ها است.

طغیانی با بیان اینکه با مهاجرت موافق نیستیم اما با مهاجرت نخبگان موافقیم، تاکید کرد: مهاجرت انبوه کارگران به نفع اصفهان نیست.

وی با بیان اینکه اصفهان مشکلات سخت افزاری دارد، اما مهمترین مشکل اصفهان نرم افزاری است، تصریح کرد: امید جوانان به آینده این شهر و تمدنی که در آن قرار دارند نیاز به فرهنگ سازی و رویاسازی برای امیدوار کردن آنها به آینده دارد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه با اشاره به گزارشی که دیوان محاسبات کشور در شهریورماه از وضعیت بودجه ۱۴۰۰ ارائه کرد، گفت: درآمدهای مالیاتی در کشور ۸۰ درصد و سایر درآمدها ۶۵ درصد محقق شده، فروش نفت کمتر از 9.5 درصد و فروش اموال ۲ و ۳ دهم درصد و فروش طرح ها ۳ دهم درصد محقق شده است. همچنین فروش اوراق مالی اسلامی ۱۴۴ درصد، صندوق توسعه ملی ۵۱ درصد، سهام شرکت‌های دولتی ۲ دهم درصد و برداشت از خزانه ۶۵ هزار میلیارد تومان محقق شده است. تقریبا در ۴ ماهه امسال ۱۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را با بدهی یا اوراق پوشش دادیم.

وی با تاکید بر اینکه در تعیین استراتژی برای شهر و کشور دانستن وضعیت موجود اهمیت زیادی دارد، توصیح داد: بخش اعظمی از اوراق منتشر شده را بانک ها می خرند و منابع خود را صرف پوشش کسری دولت می کنند.

طغیانی خاطرنشان کرد: اینکه با این وضعیت دولت و شهرداری بتوانیم گامی برداریم سخت است، اما بن بست نداریم و نیاز به تغییر پارادایم داریم. پارادایم قبلی در اداره کشور و شهر ما را به اینجا رسانده است، اما باید در مورد تغییر پارادایم ها فکر کنیم و راهکار دهیم چون دوره قبلی هم‌ این حرف ها زده شد، اما حرف‌ها باید عملیاتی شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *