آخرین اخبار

با حضور دکتر طغیانی مسئله تسهیل‌گری برند شهری بررسی شد

در جلسه کارگروه برندسازی به موضوع برندسازی صنایع شهر اصفهان پرداخته و دکتر نجاتبخش تجربیات شرکت سپنتا و نحوه برندسازی این مجموعه پرداختند. دکتر نجاتبخش در تشریح این مسئله گفت: «ما با مراکز رشد و استارتاپ‌ها تعاملاتی را جهت تقویت بازار کار آنها برقرار کردیم. برای این شرکت‌ها ابتدا نحوه تعریف اهداف و قله‌های موضوعی […]

اشتراک گذاری
۰۱ مهر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2760

در جلسه کارگروه برندسازی به موضوع برندسازی صنایع شهر اصفهان پرداخته و دکتر نجاتبخش تجربیات شرکت سپنتا و نحوه برندسازی این مجموعه پرداختند.

دکتر نجاتبخش در تشریح این مسئله گفت: «ما با مراکز رشد و استارتاپ‌ها تعاملاتی را جهت تقویت بازار کار آنها برقرار کردیم. برای این شرکت‌ها ابتدا نحوه تعریف اهداف و قله‌های موضوعی و چگونگی فعال‌سازی ظرفیت‌های این مجموعه‌ها را مشخص کردیم. سپس به ضرورت توجه به ابعاد نرم‌افزاری درخصوص برندسازی را تشریح کردیم و سعی کردیم در ابعاد گوناگون، برند سپنتا را برجسته کنیم.»

دکتر طغیانی در این زمینه عنوان کرد: «ما باید صنایع نساجی و سنگ و فولاد اصفهان را تبدیل به یک برند ملی و حتی بین‌المللی بکنیم. ما در زمینه برندسازی نساجی اصفهان با یک زنجیره از انبوه شرکت‌های کوچک روبرو هستیم که به دلیل عدم اتحاد با یکدیگر نتوانستند خود را تبدیل به قطب نساجی کشور بکنند.»

دکتر طغیانی با اشاره به اهمیت برندسازی این مجموعه‌ها به فرصت و تهدید این مسئله اشاره کردند: «تهدید این مسئله این است که این شرکت‌ها قبول نمی‌کنند با یکدیگر کنار بیایند و باید برای این فکری کرد. از طرفی دیگر این فرصت وجود دارد که با ارتباط‌گیری با شرکت‌های کوچکتر و مدیران جوان بتوانیم اتحاد کوچکی درست کرده و سپس آن را گسترش دهیم.»

در ادامه جلسه دکتر حیدری با اشاره به اهمیت مسئله برندینگ و شناسایی شرکت‌ها و صنایع با قابلیت برای برندینگ گفت: «ابتدای باید یک طیف بندی از شرکت‌ها و صنایع مختلف احصا کنیم سپس با مزیت‌سنجی و معیارگذاری برخی از آنها را جدا کرده و براساس اولویت‌بندی به مسئله برندینگ بپردازیم.»

دکتر طغیانی در این زمینه اضافه کرد: «آنچه برای بنده مهم است، برندینگ این صنایع است، شیوه‌ها و چگونگی آن توسط هر شرکت یا شخصی انجام شود، مطلوب است. باید نساجی و سنگ اصفهان تبدیل به برند ملی و جهانی شود.»

در پایان مقرر شد برای ادامه جلسات، فهرستی از شرکت‌های مستعد این حوزه فراهم شود و سپس برای ادامه کار با آنها همکاری شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *