آخرین اخبار

تنقیح قوانین مانع تفسیر سلیقه‌ای قانون در اجرا می‌شود.

📌مهدی طغیانی در گفت‌وگو باخبرگزاری خانه ملت گفت؛ 🔹️طی یکصد سالی که تجربه قانونگذاری داریم با انباشتی از قوانین مواجه شده ایم که بعضا این قوانین با یکدیگر در تعارض بوده، موازی هستند و یا در زمان اجرا قابلیت تفسیر دارند که مجری بر اساس سلیقه خود آن قسمت از قانون را اجرا می کند که […]

اشتراک گذاری
۳۱ تیر ۱۴۰۰
کد مطلب : 2710

📌مهدی طغیانی در گفت‌وگو باخبرگزاری خانه ملت گفت؛
🔹️طی یکصد سالی که تجربه قانونگذاری داریم با انباشتی از قوانین مواجه شده ایم که بعضا این قوانین با یکدیگر در تعارض بوده، موازی هستند و یا در زمان اجرا قابلیت تفسیر دارند که مجری بر اساس سلیقه خود آن قسمت از قانون را اجرا می کند که بر اساس منافع وی باشد.
🔸️تنقیح اثرات مهمی بر توسعه کشور دارد برای مثال تأثیر آن بر اقتصاد، تولید و کسب و کار این است که برخی قوانین فعلی بر طولانی شدن روند مجوزدهی آغاز کسب و کار یا استمرار و تداوم آن تأثیر دارند که باید حذف شوند.
🔹️برای مثال در حوزه معدن، منابع طبیعی، صنعت و غیره انبوهی از قوانین داریم که حاصل آن سردرگمی و سرگردانی فعالان این حوزه بوده که لازم است کل قوانین در این موضوعات بررسی و تجمیع تا اشکالات و ابهامات آن روشن و برطرف شود.
🔸️برخی مشکلاتی که در پرونده های قضایی به وجود آمده به خاطر مشکلاتی است که اگر تنقیح قوانین داشتیم پیش نمی آمد لذا باید سه قوه با همکاری یکدیگر به سمت تنقیح قوانین برای کاهش مشکلات کشور پیش روند.

⚠️ادامه خبر :

🌐 https://b2n.ir/n63579

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *