آخرین اخبار

علت قطعی‌های مکرر آب شرب اصفهان چیست؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به چرایی قطعی‌های مکرر آب شرب اصفهان پرداخت.
اشتراک گذاری
۱۹ خرداد ۱۴۰۳
کد مطلب : 3794

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به تشریح چرایی قطعی‌های مکرر آب شرب اصفهان پرداخت که متن آن به شرح زیر است:

متاسفانه چند روزی است بخشهایی از شهر اصفهان درگیر افت شدید فشار آب است و اعتراضات زیاد و تماس‌های مکرر مردم عزیز را در پی داشته است. از مدیران مربوطه توضیح خواستم گویا بدلیل افزایش برداشت‌های بالادست عملا آبی که برای شرب اصفهان بزرگ رهاسازی می‌شود به تصفیه خانه نمیرسد تا جایی که ۲۰ درصد آب مورد نیاز و رهاسازی شده در روزهای اخیر به مقصد نرسیده است.

سامانه دوم آبرسانی هم بدلایل نواقص خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه خانه هنوز تکمیل نیست بطوریکه نهایتا بخش کوچکی از ظرفیت آن به شکل اضطراری قابلیت استفاده دارد.

اولا جا دارد همگی با صرفه جویی کمک کنیم تا کسی در اصفهان عزیز بی آب نماند.ثانیا به سرعت و با جدیت بیشتری پیگیر تکمیل سامانه دوم خواهیم بود. تجربه نشان داد آن چیزی که برخی از همکاران قدیم در استان مجاور تونل جهنمی گلاب!(سامانه دوم آبرسانی) می‌خواندند راه نجات آب شرب اصفهان بزرگ از دستبرد زیاده خواهان در فصل گرما بود!

ثالثا وزیر محترم نیرو از خود خاصیت نشان دهد و با برداشت‌های غیرمجاز بالادست برخورد جدی تری کند. همانطور که برق صنایع را قطع می‌کنند قطعا میتوانند برق پمپاژها و چاههای غیرمجاز بالادست را هم قطع کنند تا مردم پایین دست بی آب نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *