اصلاح جاده کاشان به اصفهان 12 سال طول میکشد!
مهدی طغیانی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت نامساعد جاده کاشان به اصفهان اظهار داشت: در ساختن این راه قرار بر این بوده است که از محل عوارضی آن هم هزینه سرمایهگذاری و هم حفظ و نگهداری راه تامین شود. وی افزود: این سرمایه باید به صندوق بازنشستگی که به جای مطالبات […]
مهدی طغیانی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت نامساعد جاده کاشان به اصفهان اظهار داشت: در ساختن این راه قرار بر این بوده است که از محل عوارضی آن هم هزینه سرمایهگذاری و هم حفظ و نگهداری راه تامین شود.
وی افزود: این سرمایه باید به صندوق بازنشستگی که به جای مطالبات به آن پرداخت شده و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بازگردد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداکثر 25 درصد از درآمد این راه باید صرف حفظ و نگهداری آن شود، گفت: این درحالی است که در سالهای متوالی به قدری نرخ عوارضی نگهداری شده که الان نهایتا سالی 12 کیلومتر با کل مبلغ جمع شده از عوارضی میتوان روکش و آسفالت کرد.
وی ادامه داد: اگر ما توقع داشته باشیم که از محل عوارضی فقط یک بار روکش و آسفالت انجام شود، باید نزدیک 12 سال برای این مسیری که اکنون حدود 200 کیلومتر است منتظر باشیم.
طغیانی اضافه کرد: در این صورت هنگام رسیدن به پایان جاده باید دوباره به نقطه شروع برگردیم و روکش و آسفالت و تعمیر را دوباره انجام دهیم.
وی با اشاره به راهکار حل این مشکل عنوان کرد: برای حل این موضوع دولت میتواند ورود پیدا کرده و به دلیل فریز کردن قیمت و عدم افزایش نرخ عوارض متناسب با تورم، به صورت یکجا کمک کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال دولت میتواند قیر مورد نیاز را به صورت یکجا تامین کند؛ این کار فرمول تعریف شده و نرخ مشخصی دارد.
وی با اشاره به راهکار دوم این موضوع بیان کرد: از طرف دیگر دولت میتواند سرمایهگذار را آزاد کرده و آن را به خود دولت برگرداند و از محل بودجه برای آن تامین پول کنید.
طغیانی تصریح کرد: اصلاح عوارض به نحوی که بتوان هم بازگشت سرمایه و هم بهسازی کرد، راهکاری دیگر برای حل این موضوع است.
دیدگاهتان را بنویسید