آخرین اخبار
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

کاهش درآمد سرانه مردم به اُفت نرخ پس‌انداز و سرمایه‌گذاری منجر می‌شود

منتخب مردم اصفهان با اعلام این که درآمد سرانه مردم از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰، ۳۲ درصد کاهش یافته است، افزود: کاهش درآمد سرانه مردم به اُفت نرخ پس‌انداز منجر می‌شود که این مسئله در کاهش سرمایه‌گذاری مؤثر است.
اشتراک گذاری
۰۵ فروردین ۱۴۰۳
کد مطلب : 3710

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر مهدی طغیانی، منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان با بیان این که سرمایه‌گذاری در کشورمان از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ و به خصوص در دور دوم اعمال تحریم‌ها یعنی از سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ رشد منفی داشته است، اظهار کرد: این اُفت سرمایه‌گذاری بر کاهش تولید ناخالص داخلی و اُفت درآمد سرانه مردم تأثیر گذاشته است.

وی با اعلام این که درآمد سرانه مردم از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰، ۳۲ درصد کاهش یافته است، افزود: کاهش درآمد سرانه مردم به اُفت نرخ پس‌انداز منجر می‌شود که این مسئله در کاهش سرمایه‌گذاری مؤثر است.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: این وضعیت سبب می‌شود دولت نتواند مردم را از لحاظ رفاهی به خوبی پشتیبانی کند.

وی با بیان این که نظام رفاهی کشورمان مستقیم و غیرمستقیم از درآمدهای نفتی جدا و برای جبران به نظام بانکی وابسته شده است و این مسئله به شکل بدهی‌های روزافزون دولت به نظام بانکی خودنمایی می‌کند، گفت: امسال دولت فقط برای خرید گندم ۶۰ هزار میلیارد تومان کمبود داشت که این رقم به صورت وام از بانک‌ها تأمین شد.

طغیانی در ادامه، دارایی نظام بانکی کشورمان را در حال حاضر حدود ۷ هزار میلیارد تومان «همت» دانست و گفت: یک هزار و ۴۱۵ همت آن بدهی حاکمیت به بانک‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *