آخرین اخبار

گزارش سفر یک روزه دکتر مهدی طغیانی به اژیه و تودشک

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، به منظور سرکشی از حوزه انتخابیه به اژیه و تودشک سفر کرد.
اشتراک گذاری
۱۷ بهمن ۱۴۰۲
کد مطلب : 3681

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای صبح روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن ۱۴۰۲) به منظور سرکشی از حوزه انتخابیه به اژیه و تودشک سفر کرد.

نماینده مردم اصفهان در ابتدای سفر در شهرداری اژیه حاضر شد و در خصوص مشکلات این شهر با شهردار و عضو شورای شهر اژیه گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار دکتر مهدی طغیانی وضعیت حاضر شهرداری را جویا شد و در خصوص مشکلات این منطقه قول پیگیری و تسهیلگری داد.

به گفته مدیران شهری اژیه، یکی از اصلی‌ترین مشکلات همه شهرداری‌های کوچک تاخیر در پرداخت ارزش افزوده‌ها است. تخصیص بودجه و اعتبار از دیگر مسائل این شهر بود و مدیران شهری معتقد بودند که در صورت تخصیص اعتبار بیشتر می‌توان کارهای بهتری برای مردم اژیه کرد اما با این حال از کار دست نکشیده‌ایم و اقدامات قابل توجهی در این منطقه صورت گرفته است.

عباس شفیعی، شهردار اژیه در ادامه اظهار کرد: برای روکش آسفالت نیاز به قیر داریم اما تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است. سال گذشته ۹۲ تن قیر به ما تخصیص دادند در صورتی که اگر چند برابر این مقدار را به ما تخصیص دهند کم است.

وی افزود: از ۱۴۰ واحد پروژه نهضت ملی مسکن در اژیه تنها به ۵۶ واحد زمین تخصیص داده شده و پیگیر الحاق زمین برای ۱۴۰ واحد هستیم. همچنین پیگیر هستیم تا راه و شهرسازی هزینه ۵۶ واحد (هر واحد ۴۰ میلیون تومان) را به شهرداری پرداخت کنند تا بتوانیم امور عمرانی مربوط به این پروژه را پیش ببریم.

شهردار اژیه گفت: گلایه‌ای که داریم در خصوص ماشین آلات است، متاسفانه هرچه تلاش کردیم تا یک دستگاه کمپرسی دریافت کنیم اما موفق نشدیم. اخیرا ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات به استان داده شده اما یک دستگاه ماشین هم به اژیه اختصاص ندادند.

شفیعی خاطرنشان کرد: اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اژیه در بودجه نیز حدود ۱۵۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده و باقیمانده آن را در اختیار شهرداری قرار ندادند. تصمیم داریم مجتمع فرهنگی در کنار باغ بانوان اضافه کنیم که نیازمند تخصیص اعتبار است.

نماینده مردم اصفهان پس از گفت‌وگو با شهردار و شورای شهر اژیه از پروژه‌های عمرانی این شهر بازدید به عمل آورد و پس از آن برای چهارمین مرتبه راهی تودشک شد.

دکتر مهدی طغیانی در سفر به تودشک ابتدا با شهردار و اعضای شورای شهر در محل شهرداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گفته محمدرضا مجلسی شهردار تودشک، ۳۰۰ نفر از اهالی این شهر معطل واحدهای نهضت ملی مسکن خود هستند و این پروژه به علت سطح بالای آب‌های زیرزمینی به مشکل خورده است.

دکتر مهدی طغیانی در این خصوص اظهار کرد که با توجه به محدودیت موجود، باید زمین‌های جدید برای این پروژه در شورای برنامه‌ریزی استان الحاق شود.

به گفته شهردار تودشک، کمبود ماشین آلات و عدم تخصیص قیر از جمله دیگر مشکلات این شهر است.

نماینده مردم اصفهان در خصوص مشکلات تودشک قول پیگیری از سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌ها را داد.

دکتر طغیانی در خصوص تخصیص قیر نیز اظهار کرد که ماه گذشته برای تمامی شهر‌هاو روستاهای شرق اصفهان درخواست تخصیص ۲۰۰ تن (حداقل) به رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شده و مساعدت‌های اولیه در این خصوص صورت گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در پایان از پروژه‌های شهری تودشک بازدید به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *