آخرین اخبار
نماینده مردم اصفهان:

توسعه صنعت بدون‌ ملاحظات زیست محیطی قابل قبول نیست / گپ عرضه و تقاضای کل اقتصاد ایران باید با تولید و خلق ارزش پر شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: آلایندگی صنایع نیز باید جدی گرفته شود، محیط زیست بخشی از زندگی ماست، توسعه در تولید باید با حفظ محیط زیست صورت گیرد و تولید باید دوستدار محیط زیست باشد در غیر این صورت این تولید ارزشی ندارد، زیرا آثار زیانبار مخفی و آشکار آن برای مردم به مراتب بیشتر از منفعت آن است.
اشتراک گذاری
۱۱ بهمن ۱۴۰۲
کد مطلب : 3677

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان روز چهارشنبه (یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲) در جمع صنعتگران اصفهان اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی اقدام بزرگی است که در صنعت اصفهان صورت گرفته است. اقتصاد ایران از دهه ۵۰ شمسی به بعد دچار معضلی به نام سبقت تقاضای کل از عرضه کل شده و این فاصله با استفاده از درامد‌های نفتی پاسخ داده می‌شد.

وی افزود: اثرات این پدیده در اقتصاد مانند تورم ساختاری، جهش‌های ارزی و … را اکنون در کشور مشاهده می‌کنیم. اگر می‌خواهیم مشکلات کشور مانند تورم ساختاری و جهش‌های ارزی برطرف شود، باید فاصله بین تقاضا و عرضه را با تولید و خلق ارزش و صادرات ارزآور پر کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمار ۹ ماهه ۱۴۰۲ گمرک اصفهان نشان می‌دهد که یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار ارزش صادرات استان اصفهان به ازای یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن بوده است، این یعنی ارزش صادرات استان ۰.۶ دلار به ازای هر کیلو یا ۶۰۰ دلار به ازای هرتن بوده که عدد بسیار پایینی است. بنابراین باید ارزش صادرات را افزایش دهیم، زیرا ارزش صادراتی است که ثروت خلق می‌کند، به همین علت توسعه شهرک‌های صنعتی باید همراه با خلق ارزش باشد.

طغیانی ادامه داد: بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و ۴۰ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها بیش از دو هزار پروانه تولید صادر شده اما تعداد کمی از آنها به بهره‌برداری رسیده است. تا زمانی که سوداگری و سفته بازی درآمد و سود زیادی دارد، تحمل رنج تولید و گرفتاری مالیات و بیمه نیروی کار و غیره دشوار است.

وی اضافه کرد: به همین علت مقابله با سوداگری و دلال بازی را در مجلس دنبال کردیم چون اینگونه اقدامات رقیب تولید است و اگر با اینگونه فعالیت‌ها مقابله نشود، دیگر فعالان به سمت تولید حرکت نخواهند کرد و تولید در کشور آسیب خواهد دید. مقابله با سوداگری به تولید کشور کمک خواهد کرد. از طرف دیگر برای خلق ارزش در تولید، قانون جهش تولید دانش بنیان را در مجلس مصوب کردیم و به دنبال تصویب این قانون اکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی در اصفهان شکل گرفته که نتایج آن در سال‌های آینده استان قابل مشاهده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه نیازمند حل مسائل کشور هستیم. در زمینه سخت افزار شهرک‌های صنعتی، سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته اما امروز به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نرم افزاری واحد‌های صنعتی و بویژه واحد‌های کوچک نیازمندیم.

طغیانی در پایان گفت: آلایندگی صنایع نیز باید جدی گرفته شود، محیط زیست بخشی از زندگی ماست، توسعه در تولید باید با حفظ محیط زیست صورت گیرد و تولید باید دوستدار محیط زیست باشد در غیر این صورت این تولید ارزشی ندارد، زیرا آثار زیانبار مخفی و آشکار آن برای مردم به مراتب بیشتر از منفعت آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *