آخرین اخبار

توضیحات سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص حاشیه‌های تبصره (۶) لایحه بودجه / متاسفانه برداشت نادرست برخی موجب انتشار اخبار دروغ شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تصویب بند (ج) تبصره (6) لایحه بودجه 1403 توضیحاتی ارائه کرد.
اشتراک گذاری
۰۷ بهمن ۱۴۰۲
کد مطلب : 3674

مهدی طغیانی در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، هفتم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری نسبت به حاشیه‌های ایجاد شده مبنی بر تبصره (6) لایحه بودجه، اظهار کرد: در روزهایی که در حال بررسی بودجه هستیم از روز چهارشنبه متاسفانه مجلس آماج حاشیه سازی فراوان شد، به گونه ای که همکاران ما آغازگر آن بودند، تصویب بند (ج) تبصره (6) یک تعبیر نادرستی شد، اخذ مالیات از حساب غیرتجاری از موضوعات مطرح شده این تبصره بود که در خصوص آن مجلس مورد آماج تهمت و افترا قرار گرفت به گونه ای که اصل مطلب به خوبی عنوان نشده است.

وی ادامه داد: در تعبیر اصل این تبصره آمده شخصی که نسبت به حساب سال قبلش افزایش داشته باشد مشمول پرداخت مالیات می شود که این دروغ محض است که در ماه های آخر به مجلس داده اند، زمانی که دیگر فرصت دفاعی برای آن ها نمانده است، من درخواست دارم در خصوص این موضوع با همکاران و رسانه هایی که این مباحث را مطرح می کنند برخورد جدی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل بند (ج) تبصره (6) بر این اساس بوده که اگر واریزی حساب تجاری شخصی از میزان و آستانه ای که شورای پول و اعتبار هرساله تعیین می کند و متناسب با شرایط همان سال است بیشتر شود حساب مشکوک به تجاری بودن است و شخص دعوت می شود به ارائه اسناد تجاری که پرونده مالیاتی تشکیل دهد که در حال مرسوم شده است، حساب های کاری و شخصی، فرار مالیاتی رخ ندهد. مجلس یازدهم چنین اقداماتی را با کار کارشناسی بررسی، انجام و تصویب کرده است، بعد دوستان این مسائل را مطرح می کنند و حاشیه سازی ایجاد می کنند.

طغیانی ادامه داد: درخواست دارم از کیان مجلس در روزهای پایانی مجلس دفاع کنید، چه میزان باید مجلس یازدهم از اقدامات درستی که انجام می شود مورد تهمت قرار بگیرد.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به نماینده اصفهان، گفت: تذکر به جایی بود خواهش می کنیم دوستان در این موضوعات دقت داشته باشند، اگر دوستان موافق یا مخالف بحثی هستند اطلاعات درستی را به جامعه بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *