آخرین اخبار
طغیانی:

رویکرد مجلس درباره «شفافیت اسامی بدهکاران بانکی» ثمرات خوبی در پی داشت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع شفافیت در زمینه بدهکاران بانکی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ منعکس شد و ثمرات خوبی هم در پی داشت.
اشتراک گذاری
۰۳ بهمن ۱۴۰۲
منبع : خانه ملت
کد مطلب : 3667

مهدی طغیانی با اشاره به موضوع شفافیت در زمینه بدهکاران بانکی، اظهار کرد: موضوع شفافیت در زمینه بدهکاران بانکی در قانون بودجه سال 1402 منعکس شد و ثمرات خوبی هم در پی داشت.

وی تصریح کرد: در راستای این موضوع بانک مرکزی برای نخستین بار اقدام به ارائه گزارش‌های مستمر و شفاف کرد از این رو رفته رفته به سمت و سویی می رویم که این موضوع به یک روال طبیعی و مثبت در کشور تبدیل شود.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین تمرکز بر این موضوع براساس قانون بودجه، در بازپرداخت و برگشت این بدهی‌های کلان به سیستم بانکی، تاثیر گذار بوده است.

طغیانی اضافه کرد: همچنین این رویکرد در روان تر شدن تسهیلات و تسهیلات دهی تاثیرات مثبتی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به توجه به این موضوع در بودجه سال 1403 تصریح کرد: موضوع شفافیت در زمینه بدهکاران بانکی در قانون الحاق 3 مدنظر قرار گرفته است اما به دلیل اینکه شاید لایحه موادی به قانون الحاق 3 به این مجلس نرسد ممکن است ما این موضوع را به شکل پیشنهادات الحاقی در صحن و در زمان بررسی بودجه مطرح کنیم و البته مقداری هم این موضوع را شفاف تر کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر موضوع شفافیت در زمینه اسامی بدهکاران بانکی در قانون الحاق 3 تصویب شود این مسئله دیگر در قانون بودجه منعکس نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *