آخرین اخبار
طغیانی در جمع اعضای شورای بخش مرکزی:

بهبود وضعیت آنتن دهی و اینترنت منطقه در دستور کار وزارت ارتباطات است / پیگیر رفع مشکل حمل و نقل شرق اصفهان هستیم

نماینده مردم اصفهان در این دیدار پیرامون تامین منابع از جمله قیر، فضاهای ورزشی و آموزشی منطقه، آخرین وضعیت ساماندهی اتباع، تامین درآمد برای شوراهای روستاها، مخابرات، آنتن دهی و اینترنت و حمل و نقل شرق گزارش عملکرد ارائه کرد.
اشتراک گذاری
۲۷ دی ۱۴۰۲
کد مطلب : 3660

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در جمع اعضای شورای بخش مرکزی در حسینیه جوزدان اظهار کرد: تامین منابع از جمله قیر برای اسفالت مسیر‌های جوزدان – برسیان و اصفهانک – زیار توسط وزارت راه و سازمان راهداری انجام شد. در خصوص عقب نشینی انرژی اتمی اصفهان برای احداث زیرگذرهای جوزدان و زردنجان با رئیس سازمان انرژی اتمی پیگیری شد.

وی ادامه داد: اکنون تجهیز کارگاه‌ این پروژه‌ انجام شده است، در خصوص پل‌های راه آهن نیز از طریق استانداری پیگیری شده تا این مشکل حل شود. در خصوص فضاهای ورزشی و آموزشی در این منطقه مشکلاتی وجود دارد، جزئیات این مشکلات مشخص شده و اگر کمبودی نسبت به میانگین استانی و کشوری وجود داشته باشد قطعا برطرف خواهد شد. اما برخی درخواست‌ها ممکن است بیشتر از استانداردها باشد که البته به حق است اما با توجه به محدودیت منابع موجود انجام آنها کمی مشکل به نظر می‌رسد.

طغیانی با بیان اینکه موضوع دیگر منطقه ساماندهی اتباع است که این موضوع را در مجلس نیز دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: قانونی تحت عنوان ایجاد سازمان ملی مهاجرت در حال تصویب است که امیدوارم تا پایان این دوره به جمع بندی برسد، البته اختلاف بین دستگاه‌ها موجب شده تا روند ایجاد این سازمان به کندی پیش رود، در این سازمان اتباع ساماندهی خواهند شد.

وی اضافه کرد: مورد دیگر درآمد روستاها از محل ویلاهای غیرمجاز است. در این خصوص حکمی در تلفیق بودجه تصویب و مقرر شد روستاهایی که ویلاهای غیر مجاز دارند بتوانند از آن بهره برداری کنند که این مورد می‌تواند به منابع درامدی شوراهای روستاها اضافه کند. اخیرا بودجه و منابع دهیاری‌ها با مشکل مواجه شده و بخشی از پرداختی‌ها به دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده در سال جاری کاهش پیدا است، طبق پیگیری‌های به عمل آمده علت این موضوع برداشت قسمتی از بودجه دهیاری‌ها برای خرید تضمینی گندم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص قول داده شده تا کسری پایان سال این موضوع برطرف شود. متاسفانه ۱۵ همت از این منابع توسط دولت برداشته شده که عواقب آن در روستاها و شهرهای کم جمعیت نمود پیدا کرده است.

طغیانی گفت: مخابرات، آنتن دهی و اینترنت از دیگر مشکلات این منطقه است، این مشکلات با وزارت ارتباطات بررسی شد که برخی از این موارد در دستور کار سال جاری قرار گرفته و تعدادی از روستاها در دستور کار سال آینده نیز قرار دارد. همچنین از اداره کل ارتباطات استان درخواست برنامه شده تا مشخص شود مشکل روستاها چه زمانی برطرف خواهد شد. حمل و نقل شرق اصفهان نیز دچار مشکل است برای برطرف کردن این مورد مقرر شده شرکت حمل و نقل شرق اصفهان تحت نظر استانداری اصفهان تاسیس شود تا مشکل حمل و نقل این منطقه رفع شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *