آخرین اخبار
طغیانی در جمع بازاریان:

بازار اصفهان باید به نقطه ثقل فعالیت‌های اقتصادی در کشور تبدیل شود

نماینده مردم اصفهان در جمع بازاریان اصفهان گفت: بازار اصفهان باید به عنوان نقطه ثقل فعالیت‌های اقتصادی در بازارها و کشور تبدیل شود، باید به این دید به بازار اصفهان نگاه کرد و مشکلات آن را برطرف کرد.
اشتراک گذاری
۲۳ دی ۱۴۰۲
کد مطلب : 3653

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در نشست با بازاریان اصفهان که در مسجد دارالشفا برگزار شد اظهار کرد: وظیفه ما برطرف کردن مشکلات است، در جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان اعضای اتحادیه طلا و جواهر مسائل مختلفی مطرح شد، مسئله اول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مسئله دیگر الحاق به سامانه جامع تجارت بود.

وی افزود: معتقد هستیم اگر قرار است این قوانین اجرا شوند، باید به تدریج اتفاق بیفتد تا جامعه دچار مشکل نشوند، در این خصوص مقرر شد تاخیری برای سامانه جامع تجارت در نظر گرفته شود. تلاش می‌کنیم شش ماه فرصت برای الحاق به سامانه جامع تجارت در در نظر بگیریم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نکته دیگر بحث‌های قانونی است، اینکه مواد مطرح شده در تبصرن ۴ ماده ۱۸، مواد نفتی و … را به صراحت مشمول قانون اعلام کرده اما اسمی از طلا ذکر نشده است و مشخص نیست طلا جزو این کالاها قرار دارد یا خیر. در مورد اصلاح قانون باید فرایند مشخصی طی شود و نمی‌توان به صورت آنی عمل کرد. در مورد تبصره ۴ ماده ۱۸ معتقدیم توسعه قانون اتفاق افتاده و در این مورد از فرآیند‌های قانونی را پیگیری خواهیم کرد.

طغیانی ادامه داد: در مورد موضوع تولید و صادرات طلا وضعیت کنونی اصلا قابل قبول نیست و تلاش میکنیم تا مشکلات این حوزه را به کمک فعالان این بخش برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص مسئله مالیات اصناف معتقدیم که قانون (نه توسعه قانون) باید اجرا شود، قطعا بی قانونی بدتر از قانون بد است اما توسعه قوانین به هیچ‌ وجه پذیرفتی نیست اما متاسفانه سختیگیری‌های بی موردی در اجرای قانون اتفاق میفتد.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: در خصوص موازی کاری قوانین باید گفت که نباید مردم گرفتار سامانه‌های متعدد شوند، فایده سامانه مودیان این است که افراد هرچه در این سامانه ثبت کردند، مالیات آنها به طور سیستمی و بدون دخالت ممیز تعیین شود تا دیگر اصناف و فعالان درگیر ادارات، ممیزها و سرممیزها نشوند. نگاه قانون گذار این است که رابطه بین فعالان اقتصادی و سازمان امور مالیاتی را کاهش دهد.

طغیانی تصریح کرد: در خصوص تراکنش‌های بالای فعالان طلا به دلیل گرانی این کالا باید گفت که حق با فعالان است و در صورتی که برخی صنوف سهم سود بالایی دارند که گاها از دید قانون گذار خارج است، البته این موضوع قابل رفع است.

وی افزود: بازار اصفهان باید به عنوان نقطه ثقل فعالیت‌های اقتصادی در بازارها و کشور تبدیل شود، باید به این دید به بازار اصفهان نگاه کرد و مشکلات آن را برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *