آخرین اخبار
طغیانی:

جاده ورزنه – ندوشن در مرحله انتخاب پیمانکار وزارت راه قرار گرفت

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: جاده ورزنه اصفهان به ندوشن یزد به نوعی موجب خروج ورزنه از بن‌بست راه‌های شریانی کشور خواهد شد و می‌تواند به گردش ثروت و ایجاد کسب‌وکارها و فعالیت‌های جدید برای مردم منطقه کمک کند.
اشتراک گذاری
۲۰ دی ۱۴۰۲
منبع : ایمنا
کد مطلب : 3647

مهدی طغیانی با اشاره به قرارداد ساخت جاده ورزنه اصفهان به ندوشن یزد اظهار کرد: مسیر کویری حاشیه تالاب گاوخونی به نوعی میانبر مسیر اصفهان به یزد از طریق نائین است که ساخت این جاده، طول مسیر را به نحو قابل ملاحظه‌ای کوتاه می‌کند.

وی افزود: با اینکه در این مسیر معادنی وجود داشت و از آن معادن استفاده هم می‌شد اما سال‌ها بخشی از مسیر رها بود و قابلیت استفاده برای عموم را نداشت و در حد ماشین‌های بهره‌برداری از معادن از آن استفاده می‌شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه دو سوم مسیر در استان یزد ساخته می‌شود، تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان دو استان یزد و اصفهان، مقرر شد طی تفاهم‌نامه‌ای دولت و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن ایمیدرو به دلیل داشتن مسئولیت اجتماعی در این زمینه به نسبت مساوی سهم اصفهان را تأمین کنند.

وی ادامه داد: به‌تازگی این تفاهم‌نامه عملی شده است و وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب پیمانکار اقداماتی را انجام داده و در مناقصات انتخاب پیمانکار این پروژه را نیز وارد کرده است.

طغیانی خاطرنشان کرد: به محض اینکه مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شود، پروژه با سهم ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصدی ایمیدرو اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: اینکه پروژه در مناقصات وزارت راه آمده و در سامانه وزارتخانه قرار گرفته است، یعنی بخش اعظمی از مسیر طی شده است و پس از آن فقط بحث‌های اجرایی مطرح است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ابراز کرد: امیدواریم چون مسیر طولانی نیست و در استان یزد مدتی روی این مسیر کار شده است؛ به‌زودی شاهد فعالیت اجرایی آن در استان اصفهان باشیم تا پروژه به پایان برسد.

وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت آن است که این مسیر به نوعی موجب خروج ورزنه از بن‌بست راه‌های شریانی کشور خواهد شد و می‌تواند برای منطقه مفید باشد، به‌طوری که رفت و آمد در این مسیر موجب گردش ثروت و ایجاد کسب‌وکارها و فعالیت‌های جدید برای مردم منطقه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *