آخرین اخبار
نماینده مردم اصفهان در شورای انرژی استان:

متاسفانه چالش‌های حوزه گاز هر سال تکرار می‌شود / ضرورت احیای سند آمایش انرژی استان

نماینده مردم اصفهان گفت: سال گذشته با مسئولان حوزه گاز جلسه‌ای برگزار شد و مدیران این حوزه مسائلی در خصوص چالش‌های موجود مطرح کردند، اما امسال نیز همان مسائل در حال تکرار است و می‌توان گفت تقریبا در سالیان گذشته اقدام جدی برای بهبود این چالش‌ها نشده است، به نوعی همیشه در حال بحران هستیم. این ایام با سختی و دشواری میگذرد اما باید در حوزه انرژی چه در سطح ملی و چه در سطح استان سیاستگذاری کرد.
اشتراک گذاری
۳۰ آذر ۱۴۰۲
کد مطلب : 3604

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در جلسه شورای انرژی استان که شب گذشته ( ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲) در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته با مسئولان حوزه گاز جلسه‌ای برگزار شد و مدیران این حوزه مسائلی در خصوص چالش‌های موجود مطرح کردند، اما امسال نیز همان مسائل در حال تکرار است و می‌توان گفت تقریبا در سالیان گذشته اقدام جدی برای بهبود این چالش‌ها نشده است، به نوعی همیشه در حال بحران هستیم. این ایام با سختی و دشواری میگذرد اما باید در حوزه انرژی چه در سطح ملی و چه در سطح استان سیاستگذاری کرد.

وی افزود: مشخص نیست در بهره‌وری و توسعه به دنبال چه هدفی هستیم، منابع انرژی این توسعه‌ها و آلایندگی آنها نیز مشخص نیست. متاسفانه مدیران تنها هزینه‌های اسمی توسعه صنایع را در نظر میگیرند به هزینه‌های واقعی و حقیقی که تمام منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد توجهی نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد در اصفهان سه هزار هکتار گلخانه احداث کند در صورتی که برای تامین گاز این سه هزار هکتار تدبیری اندیشیده نشده است و مسئولان باید قبل از احداث فکری برای تامین گاز این پروژه کند. در مجموع با توجه به شرایط حاضر تغییر سیاستگذاری‌های کلی حوزه گاز امری ضروری به نظر می‌رسد.

طغیانی ادامه داد: باید برای آینده استان چشم انداز داشته باشیم در صورتی که روی سند آمایش انرژی استان مطالعه‌ای نشده است و بنابراین این سند باید احیا شود، به عنوان مثال سهم قابل توجهی از سوخت کشور در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود و زیان این مقدار از توسعه به مراتب بیشتر از نفع آن برای مردم است و تولید نباید به قیمت سلامت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان احیای سند آمایش انرژی استان، به مصرف گاز باید نگاه جدی شود، باتوجه به شرایط ویژه اصفهان، در حوزه مصرف آب تقریبا سیاست انقباضی و صرفه‌جویی در پیش گرفته شده و این سیاست باید در مصرف گاز نیز اجرا شود.

نماینده مردم اصفهان در پایان با اشاره به نقش مهم اقدامات نو در تشویق مصرف‌کنندگان به صرفه‌جویی گفت: نگاه‌های اطلاع‌رسانی در خصوص صرفه‌جویی باید به موضوعات جدید تغییر پیدا کند و رویکرد‌های سنتی باید جای خود را به ابزارهای نو بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *