آخرین اخبار
نماینده مردم اصفهان:

منابع افزایش حقوق‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ واقعی و پایدار است / کسانی که حداقل حقوق را دارند افزایش بیشتری در حقوق خواهند داشت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۲ با مشکل کسری مواجه بوده اما منابع در بودجه سال ۱۴۰۳ واقعی و پایدار در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
۲۹ آذر ۱۴۰۲
کد مطلب : 3599

مهدی طغیانی در نشست صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور گفت: مهمترین دغدغه نمایندگان بحث همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود که خوشبختانه در اصلاحیه‌ای که دولت به مجلس فرستاد منابع آن دیده شده است که دو ویژگی دارد که یکی واقعی بودن منابع و دیگری پایدار بودن آن است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: برخی از همکاران می‌گفتند که باید از طریق مولدسازی و … ما منابع را تأمین کنیم اما در سال جاری ۱۰۶ همت برای بحث مولدسازی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر ۷ همت آن محقق شده است. آیا با این درآمدها می‌توانستیم بحث همسان‌سازی را انجام دهیم بنابراین باید منابع واقعی در نظر گرفته شود چرا که اگر منابع واقعی در نظر نگیریم باعث تورم و کسری بودجه می‌شود از طرفی نیز مالیات تورمی ایجاد خواهد کرد که مالیات تورمی بیشترین ضربه را به حقوق‌بگیران وارد می‌کند.

وی افزود: در بحث مالیات بر ارزش افزوده باید اطلاعات درست به مردم داده شود چرا که این مالیات شامل کالاهای اساسی نمی‌شود، از طرفی نیز مصرف‌کننده دچار مشکل نخواهد شد بنابراین باید ما در تأمین منابع واقعیت‌ها را در نظر بگیریم که خوشبختانه در لایحه بودجه سال آینده منابع واقعی در نظر گرفته شده است.

طغیانی بیان کرد: متأسفانه در بودجه حداقل با ۴۰۰ همت کسری مواجه هستیم که این کسری ناشی از عدم واقعی بودن تأمین منابع از جمله بحث مولدسازی در بودجه سال جاری بود بنابراین اگر منابع واقعی در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در بحث افزایش پلکانی حقوق‌ها میانگین ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است، بنابراین کسانی که حداقل حقوق را دارند افزایش بیشتری در حقوق خواهند داشت و نکته مهم این است که ما باید بودجه‌ای را تصویب کنیم که کسری نداشته باشد که به تبع آن تورم ایجاد کند و اگر کسری ایجاد شد فشار بر مستضعفان وارد خواهد کرد بنابراین از نمایندگان می‌خواهم که با کلیات این لایحه موافقت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *