آخرین اخبار
طغیانی:

آب گران دریا را نمی‌توان کف زاینده‌رود جاری کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بار تحمیلی به رودخانه زاینده رود بسیار زیاد است، گفت: انتقال آب دریای عمان با هز ینه هر متر مکعب به میزان ۳ یورو یعنی حدود ۱۵۰ هزار تومان است، نمی‌توان این آب گران را در کف رودخانه رها کنیم و یا برای گسترش کشاورزی هزینه کرد.
اشتراک گذاری
۰۷ آذر ۱۴۰۲
منبع : خانه ملت
کد مطلب : 3554

مهدی طغیانی در مورد بازگشایی آب به زاینده رود، اظهار کرد: آب رها شده به زاینده رود مربوط به کشاورزی است، در حال حاضر وضعیت زاینده رود در شرایط نامطلوبی قرار دارد علت هم به شرایط نامناسب ذخایر زیر زمینی و برداشت بیش از اندازه آن ارتباط دارد.

رهاسازی آب به زاینده رود دائمی نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بار تحمیلی به رودخانه زاینده رود بسیار زیاد است، افزود: رها سازی آب به زاینده رود دائمی نیست نمی‌توان امید به جاری شد مداوم آب به این رودخانه را داشته باشیم، در نظر بگیریم بار تحمیلی در طی سال‌های اخیر به زاینده رود بسیار زیاد بوده است.

طغیانی با بیان اینکه اگر آبی وجود داشته از احیای دائمی زاینده رود استقبال خواهیم کرد، اظهار داشت: در حال حاضر اصفهان یکی از استان‌‌های پر چالش آبی کشور است که مشکلات متعددی همچون فرونشست تا تخریب اماکن باستانی این استان تاریخی را تهدیدمی‌کند دائمی بودن آب سرازیر شده به زاینده رود ممکن نیست؛ یکی از مطالبات مردم اصفهان سرازیر شدن دائمی آب به زاینده رود است.

دو میلیون از مردم اصفهان مشکل کمبود آب شرب دارند

وی با تاکید بر اینکه حدود دو میلیون از مردم اصفهان مشکل کمبود آب شرب دارند، اظهار داشت: مدیریتی که با این شرایطی در حوزه آبی داریم بی تردید چالش‌های آبی را بیشتر خواهد کرد، بار گذاری‌های بی رویه‌ای که صورت گرفته به قدری بی برنامه بوده که کشاورزی این استان را با مشکل روبرو کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: انتقال آب دریای عمان با هزینه هر متر مکعب به میزان ۳ یورو یعنی حدود ۱۵۰ هزار تومان است، نمی‌توان این آب گران را در کف رودخانه رها کنیم و یا برای گسترش کشاورزی هزینه کرد، آبی که برای صنعت انتقال داده می‌شود بر روی ریال، ریال آن حساب باز کرده‌اند، اما در مورد آب شرب وزارت نیرو باید مابه التفاوت آن را جبران کند در حال حاضر آب جاری هر متر مکعب آن بسیار ارزان است اما باید بپذیریم اصفهان تشنه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *