آخرین اخبار
لزوم حمایت ویژه دولت

اصلاح جاده کاشان به اصفهان 12 سال طول می‌کشد!

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت نامساعد جاده کاشان به اصفهان اظهار داشت: در ساختن این راه قرار بر این بوده است که از محل عوارضی آن هم هزینه سرمایه‌گذاری و هم حفظ و نگهداری راه تامین شود. وی افزود: این سرمایه باید به صندوق بازنشستگی که به جای مطالبات […]

اشتراک گذاری
۳۱ مرداد ۱۴۰۲
کد مطلب : 3399

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت نامساعد جاده کاشان به اصفهان اظهار داشت: در ساختن این راه قرار بر این بوده است که از محل عوارضی آن هم هزینه سرمایه‌گذاری و هم حفظ و نگهداری راه تامین شود.

وی افزود: این سرمایه باید به صندوق بازنشستگی که به جای مطالبات به آن پرداخت شده و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بازگردد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداکثر 25 درصد از درآمد این راه باید صرف حفظ و نگهداری آن شود، گفت: این درحالی است که در سال‌های متوالی به قدری نرخ عوارضی نگهداری شده که الان نهایتا سالی 12 کیلومتر با کل مبلغ جمع شده از عوارضی می‌توان روکش و آسفالت کرد.

وی ادامه داد: اگر ما توقع داشته باشیم که از محل عوارضی فقط یک بار روکش و آسفالت انجام شود، باید نزدیک 12 سال برای این مسیری که اکنون حدود 200 کیلومتر است منتظر باشیم.

طغیانی اضافه کرد: در این صورت هنگام رسیدن به پایان جاده باید دوباره به نقطه شروع برگردیم و روکش و آسفالت و تعمیر را دوباره انجام دهیم.

وی با اشاره به راهکار حل این مشکل عنوان کرد: برای حل این موضوع دولت می‌تواند ورود پیدا کرده و به دلیل فریز کردن قیمت و عدم افزایش نرخ عوارض متناسب با تورم، به صورت یکجا کمک کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال دولت می‌تواند قیر مورد نیاز را به صورت یکجا تامین کند؛ این کار فرمول تعریف شده‌ و نرخ مشخصی دارد.

وی با اشاره به راهکار دوم این موضوع بیان کرد: از طرف دیگر دولت می‌تواند سرمایه‌گذار را آزاد کرده و آن را به خود دولت برگرداند و از محل بودجه برای آن تامین پول کنید.

طغیانی تصریح کرد: اصلاح عوارض به نحوی که بتوان هم بازگشت سرمایه و هم بهسازی کرد، راهکاری دیگر برای حل این موضوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *