آخرین اخبار
فرصت سه ماهه برای براورد نهایی مرمت

آغاز مرمت مدرسه حلبیان با رفع موانع اداری

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که یکی از دغدغه‌مندان احیای مدرسه «شهید حلبیان» است نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: احیای این مدرسه با مشکل کمبود اعتبار رو به رو نیست و تنها بروکراسی اداری است که احیای آن را به تأخیر انداخته است. او با بیان اینکه چنانچه فراخوان عمومی […]

اشتراک گذاری
۰۶ خرداد ۱۴۰۲
کد مطلب : 3333

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که یکی از دغدغه‌مندان احیای مدرسه «شهید حلبیان» است نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: احیای این مدرسه با مشکل کمبود اعتبار رو به رو نیست و تنها بروکراسی اداری است که احیای آن را به تأخیر انداخته است.

جلسه

او با بیان اینکه چنانچه فراخوان عمومی برای احیای این مدرسه در زمینه استفاده از تخصص‌ها و تأمین اعتبار اعلام شود، همه مردم استقبال خواهند کرد، ابراز می‌کند: برای این امر ضروری است میراث فرهنگی نقش نظارتی خود را داشته باشد و اداره نوسازی مدارس برای مرمت و احیای آن ورود کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای احیای مدرسه شهید حلبیان ۱۵ میلیارد تومان است، ادامه می‌دهد: ضروری است که احیای این مدرسه ظرف سه ماه آینده با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

او تاکید می‌کند: بخش شمالی مدرسه باید به صورت تخصصی‌تر بررسی شود و معماری قوی برای مقاوم سازی این مجموعه در نظر گرفته شود.

طغیانی اضافه می‌کند: امروز هر شهروندی که از کنار مدرسه حلبیان عبور می‌کند آنجا را فضایی فراموش شده می‌بیند و این در حالی است که این هویت باید برای اصفهان زنده بماند.

او می‌افزاید: ضروری است که برای تعیین کاربری و روند اداره این مدرسه هیأت امنایی شامل مدیران و دانش آموختگان این مدرسه تشکیل شود تا بتوان نسبت به تسریع در پیشرفت مرمت این مدرسه امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *