آخرین اخبار
لزوم مطالبه‌گری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

تدوین برنامه سرمایه‌گذاری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون سهم اصفهان از این ظرفیت سرمایه‌گذاری های پیش بینی شده در قانون‌ جهش تولید دانش بنیان حدود 37 میلیارد تومان بوده است که رقم بسیار کمی است. یکی از دلایل آن عدم برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از پتانسیل‌های مالی سازمانها و شرکت‌های بزرگ کشور است. مهدی […]

اشتراک گذاری
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
کد مطلب : 3308

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون سهم اصفهان از این ظرفیت سرمایه‌گذاری های پیش بینی شده در قانون‌ جهش تولید دانش بنیان حدود 37 میلیارد تومان بوده است که رقم بسیار کمی است. یکی از دلایل آن عدم برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از پتانسیل‌های مالی سازمانها و شرکت‌های بزرگ کشور است.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، پیرامون جلسه با هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان پیرامون برنامه کاری سال 1402 و شیوه‌های حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: در  جلسه‌ای که دکتر دهقانی، معاون علمی ریاست جمهوری، در مجلس حاضر بودند گزارشی ارائه شد که طبق براورده‌های معاونت علمی، پیش‌بینی می‌شود در سال 1402 حدود 22 هزار میلیارد تومان در زمینه دانش‌بنیان هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس همان گزارش سهم اصفهان از این ارقام حدود 37 میلیارد تومان بوده است که رقم بسیار کمی است. یکی از دلایل آن عدم برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از پتانسیل‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار بنده از مدیریت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و انجمن شرکت‌های دانش بنیان این است که یک برنامه‌ریزی دقیق، مبتنی بر نیازهای صنایع بزرگ انجام شود و سپس براساس آن، فهرستی از شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقات اصفهان تهیه شود که نیاز صنایع و وزارتخانه‌های ما را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: چنانچه این اتفاق رخ دهد می‌توانید به کمک مسئولان استانی و نمایندگان، مدیران صنایع و وزارتخانه‌ها را به اصفهان دعوت کرده و ضمن بازدید از توانایی‌های شرکت‌ها، تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد شود.

طغیانی گفت: این امر منجر به ورود سرمایه کافی به شهرک شده و وضعیت مالی و نیروی انسانی شرکت‌ها دگرگون خواهد شد. بنابراین تقاضای بنده از انجمن این است که با تدوین یک برنامه دقیق از توانایی شرکت‌ها و مدیرانی که باید دعوت شوند آماده کنند و سپس با مطالبه از مسئولان استانی، زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *