آخرین اخبار
سقف بودجه تغییر نکرده است؛

مقابله با تورم در قانون بانکداری

دکتر طغیانی در گفتگو با خبرگزاری رکنا: تورم عوامل روشنی دارد از جمله نرخ ارز، نقدینگی، بی انضباطی بانکی، کسری بودجه دولت و… است و این‌ها هستند که ریشه افزایش قیمت ها را به وجود می آورد. وی در پاسخ به اینکه آیا با بودجه ای که برای سال جاری در نظر گرفته شده است […]

اشتراک گذاری
۰۶ فروردین ۱۴۰۲
کد مطلب : 3272

دکتر طغیانی در گفتگو با خبرگزاری رکنا: تورم عوامل روشنی دارد از جمله نرخ ارز، نقدینگی، بی انضباطی بانکی، کسری بودجه دولت و… است و این‌ها هستند که ریشه افزایش قیمت ها را به وجود می آورد.

وی در پاسخ به اینکه آیا با بودجه ای که برای سال جاری در نظر گرفته شده است می توان مسائل ریشه ای اقتصاد کشور را حل کرد یا خیر؟ گفت: بودجه سند یک ساله است وهمه مشکلات کشور را نمی توان با آن حل کرد. این بودجه یک ساله است و در همین حد می توان از آن توقع داشت.

مجلس در این راستا با تصویب قوانین از جمله اصلاح قانون بانکداری به ویژه اصلاح قانون بانک مرکزی بود، که در صحن تصویب شد و در حال بررسی نهایی درشورای نگهبان است و امیدورایم امسال ابلاغ شود، ابزار خوبی دست بانک مرکزی می دهد که نظارت جدی تری بر عملکرد بانکی داشته باشد و خلق اعتبار افسارگسیخته ای که برخی از بانک ها انجام می دادند را بتواند مهار کند.

عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: ریشه دیگر تورم، کسری بودجه است. مجلس در بررسی بودجه، کسری بودجه را تشدید نکرد؛ یعنی همان سندی که دولت آورده بود شاکله اش حفظ شد و سعی کردیم با دولت همکاری کنیم مجلس با افزایش شدید هزینه ها نیز مقابله کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *