آخرین اخبار

بقاع متبرکه اصفهان روایت‌های جذابی برای گردشگران خارجی دارد

اکثر بقاع متبرکه در استان اصفهان تاریخی است و روایت‌های زیاد و جذابی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد، تاکید کرد: باید این ظرفیت‌ها شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی جدی انجام شود.
اشتراک گذاری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
کد مطلب : 3206

کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اصفهان با حضور جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعریف محل درآمدهای جدید برای موقوفات استان اصفهان امری ضروری است، اظهار کرد: در گذشته برای تعمیر بقاع متبرکه نسبت به فروش سرقفلی اقدام می‌کردند و درآمد نیز آنطور که باید در بقاع هزینه نمی‌شد از این رو بهتر است که محل درآمدهای جدیدی در بقاع متبرکه استان تعریف شود.

وی با بیان اینکه اکثر بقاع متبرکه در استان اصفهان تاریخی است و روایت‌های زیاد و جذابی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد، تاکید کرد: باید این ظرفیت‌ها شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بازسازی و همچنین ساخت بناها در امامزادگان و دیگر مراکز باید نگاه بلند مدت داشته باشیم، تاکید کرد: در گذشته نیاکان ما بناهایی را ساخته‌اند که با گذشت بیش از 400 سال همچنان روی پا ایستاده‌اند و این در حالی است که عمر بناهای امروزی به 40 سال هم نمی‌رسد.

طغیانی با بیان اینکه باید برای بقاع متبرکه استان اصفهان رویداد تعریف شود، گفت: در گذشته رویدادهایی را داشته‌ایم که درآمدزا بوده است مانند آئین نان و ماست در امامزاده درب امام که هنوز این آئین در ذهن همه مردم مانده است.

وی با بیان اینکه باید قصه بقاع متبرکه را برای همه تعریف کنیم تا منجر به جذب گردشگران شود، افزود: می‌توان برای تملک، بهره‌برداری و مرمت بناهای موقوفه‌ از ماده ۲۳ استفاده کرد و این در حالی است که تاکنون در این زمینه خروجی دیده نشده است و این ضعف در اصفهان وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاروانسرای تاريخی ۴۰۰ ساله در اصفهان مرکز نگهداری کارتن‌خواب‌ها شده است، یادآور شد: کارتن‌خواب‌ها نیاز به مرکز دارند اما نباید برای این امر از بنای تاریخی ۴۰۰ ساله استفاده شود؛ باید عزمی برای مدیریت بقاع متبرکه تاریخی و دیگر بناهای تاریخی موقوفه در استان اصفهان جزم شود تا این میراث برای استان ماندگار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *