آخرین اخبار
نماینده مردم اصفهان

در آخرین رتبه‌بندی‌های صدور مجوزهای کسب و کار در دنیا قرار داریم

دکتر مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ما در آخرین رتبه‌بندی های صدور مجوزهای کسب و کار در دنیا هستیم به طوری که رتبه ایران در میان ۱۹۰ کشور ، ۱۲۷ است. باید تلاش شود این جایگاه بهبود یابد که نتیجه آن افزایش سرمایه‌گذاری در کشور است.
اشتراک گذاری
۲۳ فروردین ۱۴۰۱
کد مطلب : 3166

به گزارش ایسنا، مهدی طغیانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار گفت: بهبود فضای کسب و کار موضوع مورد ‌تاکید نمایندگان مجلس است که در این دولت هم مورد توجه قرار گرفته است و این تلاش‌ها می‌تواند با قانون بهبود صدور مجوزهای کسب و کار به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری قانون صدور مجوزهای کسب و کار را یکی از قوانین خوب مجلس دانستند، منتها هنوز این قانون در رفت و برگشت بوده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است.

طغیانی گفت که مرحله بعد از ثبت الکترونیکی مجوزها، تکمیل درگاه ملی مجوزها است. جوان‌ها قصد راه‌ انداختن کسب و کار دارند اما برای کسب مجوزها باید به دستگاه‌های مورد نظر خود به صورت حضوری مراجعه کنند این موضوع فسادآفرین بوده و تخلفات بسیاری رخ می‌دهد.

طغیانی در پایان بیان کرد: ما در آخرین رتبه‌بندی های صدور مجوزهای کسب و کار در دنیا قرار داریم به طوری که رتبه ایران در بین ۱۹۰ کشور ، ۱۲۷ است. باید تلاش شود این جایگاه بهبود یابد که نتیجه آن افزایش سرمایه‌گذاری در کشور است. بسیاری از دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی، پالایشگاه‌ها و وزارت نفت هنوز به درگاه نپیوسته‌ که باید به زودی این اتفاق رخ دهد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *