آخرین اخبار
نماینده مردم اصفهان

اصفهان مستعد توسعه اقتصاد دانش بنیان است

دکتر مهدی طغیانی گفت: اصفهان با وجود این شرایط برای تحقق شعار سال مستعد حرکت در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
اشتراک گذاری
۱۴ فروردین ۱۴۰۱
کد مطلب : 3161

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اصفهان بالاست و به طور غیر رسمی ۲۸ درصد اعلام شده؛ به بیان دیگر از هر سه نفر دارای مدرک لیسانس به بالا یک نفر بیکار است که عدد قابل توجهی است و از این نظر اصفهان کاملاً مستعد توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: اصفهان همچنین دارای تجربه و ظرفیت خوبی در تولیدات دانش بنیان است و شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان حتی پیش از پردیس تهران تأسیس شد و وجود نخستین پارک علم و فناوری در این استان، نشان از پیشگامی اصفهان در حوزه تولید دانش بنیانی کشور است.

نماینده مردم اصفهان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصفهان با وجود این شرایط برای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین) نیاز دارد و نیز مستعد حرکت در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

طغیانی با تاکید بر لزوم حمایت از فناورها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، تصریح کرد: زیر ساخت خوبی در سال ۱۴۰۰ در مجلس مصوب شد که قانون جهش تولید دانش بنیان بود و منابعی در آن پیش بینی شده که امید است این منابع را امسال کامل تأمین کنیم تا قانون نیز به طور کامل اجرا شود.

وی با بیان اینکه در قانون جهش تولید دانش بنیان، تخفیف مالیاتی و گمرکی و ارائه تسهیلات پیش‌بینی شده، افزود: این‌ها در ردیف‌های مختلف بودجه است؛ البته ردیف تبصره ۱۸ که مربوط به اشتغال زایی است اگر اولویت با حوزه‌های دانش بنیان باشد خیلی بهتر می‌توان کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *