آخرین اخبار

قانون جهش تولید دانش بنیان اوایل امسال اجرایی می‌شود

مهدی طغیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در رابطه با نامگذاری امسال مبنی بر «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: توسعه اقتصاد دانش بنیان از گذشته در کشور در حال انجام است اما با توجه به نام گذاری امسال تلاش در این جهت چند برابر می شود. وی با اشاره به […]

اشتراک گذاری
۰۷ فروردین ۱۴۰۱
کد مطلب : 3148

مهدی طغیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در رابطه با نامگذاری امسال مبنی بر «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: توسعه اقتصاد دانش بنیان از گذشته در کشور در حال انجام است اما با توجه به نام گذاری امسال تلاش در این جهت چند برابر می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گذشته پیشگام شهرک ها و پارک های علم و فناوری بود، افزود: هر چند شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان جزو رتبه های بالا در کشور است اما اکنون حرکتی که به نسبت پیشگامی باید برای آن اتفاق بیفند؛ رخ نداده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شهرک به دلیل محرومیت از بودجه کافی و حمایت نشدن از بخش ملی و استانی در جایگاه خود نیست.

وی ادامه داد: اخیرا در مجلس شورای اسلامی موضوع “قانون جهش تولید دانش بنیان” به تصویب رسیده و حتی ایراداتش در شورای نگهبان نیز بر طرف واز حمایت های خوبی برخوردار شده است که در آن مالیات گمرکی و بانکی و حمایت دستگاه های دولتی برای تامین اقلام راهبردی مد نظر قرار گرفته است.

طغیانی گفت: خوشبختانه در زمینه زیر ساختی و اجرای قانون ظرفیت بزرگی ایجاد شده است که شرکت های دانش بنیان باید به آن ورود پیدا کنند و در سال ۱۴۰۱ با توجه به شعار سال و نیز سهم بالای بیکاری استان و نرخ بیکاری باید برای بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی فکر اساسی شود و از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی با تاکید به اینکه اشتغال زایی در اقتصاد دانش بنیان همانند سایر صنایع اقتصادی به صورت فیزیکی نیست، بیان داشت: جنس سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان بر اساس ایده های خلاقانه و فناوری در وزن کم،اندازه کوچک اما پر ارزش است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در اقتصاد دانش بنیان بهره برداری با اقتصاد معدنی یا کشاورزی متفاوت است و همه چیز در زمینه علمی و فناوری شکل می گیرد که بقای آنها به حمایت های موثر و تامین مالی بستگی دارد.

وی افزود: البته حمایت دولت برای ایجاد بازار صادراتی در اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان، برند سازی و بازاریابی بی تاثیر نیست و می تواند زمینه اشتغال حتی بیش از ۱۰۰ نفر را تامین و برای شرکت های داخلی و خارجی ارزش آفرینی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه اصل پیشرفت اقتصاد دانش بنیان بر مبنای اصل ایده است، گفت: قانون جهش تولید به زودی به دستگاه های مربوطه ابلاغ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *